Sposób, w jaki instytucja kultury służy swoim odbiorcom, drastycznie się zmienił w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Nadszedł czas, aby ponownie przemyśleć sposób opisywania zbiorów oraz funkcjonowanie systemów informatycznych instytucji, tak, aby móc szybciej i efektywniej dostosować się do sposobu, w jaki ludzie korzystają ze zbiorów i kolekcji. Wychodząc od przemyśleń, które zapoczątkował przebudowę systemu informatycznego INA, przedstawimy zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty naszego projektu oraz jego efekty dla naszej instytucji i odbiorców.
Zagadnienia
– jak rozwój technologii wpływa na sposób w jaki korzystamy z kolekcji
– jak ewoluują potrzeby instytucji w zakresie rozwoju baz danych
– jak tworzyć funkcjonalne systemy danych
– jakie są wyzwania dla naszego sektora związane z rozwojem technologii i nowymi potrzebami użytkowników i pracowników
Prowadzący
Anne Couteux – w INA kieruje działem zarządzającym standardami opisu zawartości archiwów audiowizualnych. Zajmuje się zarządzaniem m.in. słownikami, w tym tezaurusem, używanym do opisywania, indeksowania i pobierania multimedialnych archiwów INA. Obecnie zajmuje się wdrażaniem nowego systemu informatycznego (opartego na modelu FRBR) do zarządzania zbiorami multimedialnymi INA.
Axel Roche-Dioré – dołączył do INA w 2016 roku jako Project Lead w dziale konsultingu, gdzie prowadził projekty dla klientów francuskich i międzynarodowych. Od 2019 pracuje jako Data Engineer i zajmuje się budowaniem nowego systemu informacyjnego INA. Z wykształcenia filmoznawca i konserwator w zakresie materiałów audiowizualnych i cyfrowych. W INA brał udział w projektach archiwizacyjnych i konserwatorskich obejmujących m.in. zarządzanie danymi cyfrowymi, audyt baz danych, zarządzanie digitalizacją projektów i prace nad technicznymi aspektami systemów MAM. Wykłada na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania dziedzictwem audiowizualnym w ramach INA sup.
Niezbędne informacje
Kiedy: 22 stycznia, godz. 11–12.30
Dla kogo: Pracowniczki i pracownicy sektora GLAM (galerie, biblioteki, archiwa, muzea), którzy na co dzień zajmują się zarządzaniem danymi i kolekcjami w swoich instytucjach
Miejsca: 35 osób
Wydarzenie odbędzie się w języku angielskim z tłumaczeniem symultanicznym ANG<->PL.
Zapisy
Aby wziąć udział w seminarium, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Wydarzenie odbędzie się na platformie Zoom, link prześlemy kilka dni przed wydarzeniem.
Ilustracja: IBM 360 / 370, CC BY-SA 3.0