Zapraszamy na kolejne internetowe spotkanie z polskim dokumentem w ramach cyklu Teraz-wtedy online. Tym razem pokażemy kameralny, intymny dokument Między nami Doroty Proby, uhonorowane Nagrodą za Najlepszy Film Polski ubiegłorocznego festiwalu Millenium Docs Against Gravity poruszające studium szczerej komunikacji w związkach.
Po projekcji w Ninatece zapraszamy na spotkanie z reżyserką na żywo na FB FINA Wałbrzyska 3/5. Potem wrócimy do Ninateki, aby zobaczyć film Pierwsza miłość Krzysztofa Kieślowskiego.
Pokaz odbywa się w ramach cyklu Teraz–wtedy. Polska Szkoła Dokumentu.
Program
19:00 TERAZ – Ninateka
Między nami, reż. Dorota Proba, 2020, 53 minuty
Czy istnieje przepis na udany związek? Czy miłość jest w stanie przetrwać próbę czasu? Trzy pary, różniące się wiekiem, stażem i doświadczeniem, ujawniają przed kamerą swoje lęki i marzenia dotyczące wspólnego życia. Dorota Proba z niezwykłym wyczuciem podchodzi do swoich bohaterów, a ci odwzajemniają się jej całkowitą szczerością. W rezultacie powstał bardzo intymny, ciepły film, w którym nie brakuje trudnych pytań, zaskakujących odpowiedzi, wielkich emocji i humoru. Jak w życiu.
20:00 ROZMOWA Z DOROTĄ PROBĄ – FB Wałbrzyska 3/5 – streaming na żywo
Spotkanie z reżyserką filmu Między nami, Dorotą Probą, poprowadzi Kaja Klimek. Zachęcamy do udziału w rozmowie poprzez zadawanie pytań w komentarzach!
21:00 WTEDY – Ninateka
Pierwsza miłość, 1974, reż. Krzysztof Kieślowski, 52 minuty
Film opowiada o roku z życia bardzo młodej pary, która staje przed bardzo poważnym egzaminem z dojrzałości i odpowiedzialności. Choć oboje mają po 17-18 lat i jeszcze się uczą, niebawem urodzi im się dziecko. Początkowo dziewczyna rozważa możliwość usunięcia ciąży, ale aborcja grozi powikłaniami. Wtedy para wspólnie podejmuje decyzję o urodzeniu dziecka, choć wiąże się to z licznymi życiowymi komplikacjami. Pierwsza, naiwna i lekkomyślna miłość bohaterów wystawiana jest na coraz cięższe próby, co skrupulatnie rejestruje kamera. Dzięki wrażliwości i talentowi Kieślowskiego widz nie ma jednak poczucia, że reżyser przekracza tu jakiekolwiek granice. Przeciwnie – Kieślowski kreśli przepełniony głębokim humanizmem obraz miłości dwojga ludzi, która pod wpływem życiowych przeszkód krzepnie, stając się dla nich źródłem nadziei na przyszłość.