Misiowe Poranki | Misiowe ABC. Jak zacząć pisać bajki

Misiowe Poranki to niepowtarzalna okazja do ciekawego, twórczego i rodzinnego spędzenia weekendowych przedpołudni w kinie Iluzjon.

Już od 19 lat zapraszamy do wspólnej rodzinnej zabawy.

Na początek proponujemy krótki pokaz znanych i cenionych Polskich bajek, takich jak Miś Colargol, Reksio, Bolek i Lolek i wiele innych. Po projekcji Misiowi Przyjaciele zapraszają do aktywnej rodzinnej zabawy z Misiem. Różnorodność zajęć i dodatkowe atrakcje pozwalają spędzić weekendowe przedpołudnia w miłej, rodzinnej atmosferze.

Dodatkowo dla stałych bywalców mamy niespodzianki, dzieci które regularnie przychodzą na zajęcia otrzymują Misiowy Paszport, w którym zbierają misiowe pieczątki, po skompletowaniu 6 stempelków odbierają nagrody z kuferka prezentów. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat, rodziców i najbliższych.

Aktualny plan i opis zajęć znajduje się na naszej stronie internetowej www.misioweporanki.pl

  • zajęcia dla dzieci 3-6 lat z opiekunami
  • czas trwania: 1,5 h | (polskie bajki: do 30 min, zabawy: ok. 1 h)

Pisanki, kraszanki, drapanki jajka malowane, nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek. W ten wyjątkowy czas przypomnimy sobie polskie tradycje wielkanocne. Nie zabraknie świątecznych zabaw, palemek i śmingusa-dyngusa.

Zapraszamy do rodzinnej zabawy!

  • Zajęcia dla dzieci 3-6 lat z opiekunami – 1,5 h
  • Bajki do 20 minut + zabawy z animatorami ok 1 h
  • Bilety jak do kina | cena za bilet od 25 zł od każdej osoby do nabycia na stronie lub bezpośrednio w kasie kina, również przed zajęciami do wyczerpania biletów.

Zapraszamy na kolejne spotkanie klubu filmowego {OD–JAZD}. Pokaz filmu Jak ojciec i syn Hirokazu Koreedy poprzedzony będzie krótką prelekcją. Po filmie odbędzie się dyskusja z udziałem krytyka filmowego Kamila Kalbarczyka.

Jak ojciec i syn, reż. Hirokazu Koreeda, 121 min, 2013, Japonia

Pewnego dnia państwo Nonomiya odkrywają, że od sześciu lat wychowują nie swoje dziecko w wyniku pomyłki ich syn został podmieniony w szpitalu z innym chłopcem. Dramatyczne odkrycie postawi ich przed szeregiem dylematów i niełatwych emocjonalnie wyborów. Która z decyzji zapewni szczęście ich rodzinie?

Hirokazu Koreeda dał poznać się widzom jako twórca niezwykle umiejętnie operujący mechanizmem przenoszenia na widza emocji odczuwanych przez stworzone na ekranie postaci oraz umożliwiający zrozumienie perspektyw zupełnie odmiennych od naszych doświadczeń. Jak ojciec i syn to (obok m. in. głośnych Złodziejaszków czy ubiegłorocznego Baby brokera) jeden z kilku filmów, w których wielokrotnie nagradzany na festiwalach reżyser rozwija swą refleksję nad istotą rodzicielstwa oraz budowania rodzinnych relacji.

Dyskusja po filmie

W jaki sposób działa filmowy mechanizm budowania empatii? Na czym według reżysera polega istota szczęśliwej rodziny? Czy twórczość japońskiego reżysera możemy określić jako uniwersalną?

Na te oraz wiele innych pytań spróbujemy odpowiedzieć wspólnie z naszym klubowym ekspertem, Kamilem Kalbarczykiem. Zapraszamy na seans oraz dyskusję, podczas której będziecie mogli zadawać pytania i dzielić się swoimi pomysłami na interpretację filmu, nawet (a może szczególnie) tymi najbardziej odjechanymi. O czym według Was jest Jak ojciec i syn? Chcemy poznać Waszą opinię!


Prowadzący

 

Kamil Kalbarczyk – redaktor w czasopiśmie „Ekrany”, krytyk filmowy współpracujący z portalem Filmweb oraz wieloletni prelegent w ramach edukacji filmowej dla dzieci i młodzieży. Absolwent historii sztuki oraz filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na zagadnieniach związanych z rewolucją cyfrową i efektami wizualnymi, a także na tematyce aktorstwa i gwiazdorstwa w kinie. Spośród gatunków filmowych najwyżej ceni melodramat i musical. Miłośnik Meryl Streep, psów, animacji Disneya i klasycznego Hollywoodu.

Wstęp

Bilety w cenie 5 złotych do nabycia w kasie i na stronie Kina U–Jazdowski.

O cyklu

Klub filmowy {OD–JAZD} to autorski edukacyjno-kinofilski projekt, który już po raz drugi zabiera swych członków w wielką podróż przez niezwykły świat kina. Najwybitniejsze i najgłośniejsze dzieła w historii kinematografii – ale i te bardziej ukryte filmowe skarby – wspólnie w uczestnikami odkrywamy w trwającym dziewięć miesięcy cyklu spotkań.

Tematyczne oraz gatunkowe zróżnicowanie programu umożliwia zapoznanie się z całym kalejdoskopem filmowych zjawisk, tendencji i postaci, dzięki czemu projekt zaraża miłością do kina oraz zachwyca jego bogactwem i różnorodnością.

W filmowe podróże uczestnicy zabierani są przez doświadczonych ekspertów i ekspertki, którzy podczas krótkich prelekcji wprowadzają odbiorców w niezbędne konteksty i wyposażają w narzędzia ułatwiającego odbiór dzieł filmowych.

Współorganizatorem klubu jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny.

Więcej informacji o drugiej edycji cyklu na stronie Kina U–Jazdowski.

 

Ilustracja: kadr z filmu Jak ojciec i syn, reż. H. Koreeda

To już drugie spotkanie Akademii Bajkowej Piosenki! Tym razem, wraz z Adasiem Niezgódką przeniesiemy się do magicznej Akademii Pana Kleksa. Jeśli jesteście poszukiwaczami przygód to zdecydowanie musicie nas odwiedzić 2 kwietnia.

W niedzielne przedpołudnie zapraszamy na międzypokoleniowe spotkanie z polskim kinem familijnym. Spotkanie ma charakter warsztatowy dla rodziców z dziećmi od 7. roku życia – nauczymy się i wspólnie wykonamy filmowe przeboje!

Plan spotkania:

Godz. 11.00 Warsztaty muzyczne

 

Prowadzenie: Anna Szaja – dyrygentka, wokalistka, pedagog, edukator FINA,

Akompaniament: Kamil Staszowski – pianista, kompozytor, Kustosz Zbiorów Audialnych FINA

 

Godz. 12.00 Akademia Pana Kleksa, cz. I. Przygoda księcia Mateusza, reż. Krzysztof Gradowski, 85 min, 1984, Polska

10-letni Adaś Niezgódka w czarodziejski sposób dostaje się do Akademii Pana Kleksa. Tu bierze udział w niekonwencyjnych lekcjach, spotyka postaci z bajek i bywa w niezwykłych miejscach. Poznaje też tajemnicę szpaka Mateusza, zamienionego w ptaka księcia wielkiego królestwa. Ludzką postać może odzyskać dzięki czarodziejskiemu guzikowi doktora Paj-Chi-Wo. Adaś obiecuje Mateuszowi, że go odnajdzie. Wkrótce okaże się, że swoją mroczną tajemnicę ma też golarz Filip, który zaopatruje Pana Kleksa w piegi…

Adaptacja powieści Jana Brzechwy, klasyka literatury dziecięcej.

Wstęp

Wstęp bezpłatny. Prosimy o rejestrację przez formularz, osobno za siebie i za każde z dzieci.

 

Serdecznie zapraszamy na dziewiąte spotkanie z cyklu dokumentalnego Ninateki, które odbędzie się 30 marca o godz. 18.00 w FINA przy ul. Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie. Gościem naszego spotkania będzie reżyser Michał Marczak – reżyser filmów z pogranicza dokumentalno-fabularnego. Podczas wydarzenia pokażemy film Wszystkie nieprzespane noce, który przez tydzień będzie dostępny na darmowej platformie VOD Ninateka.pl. Również streaming ze spotkania będzie dostępny na Ninatece!

Wstęp bezpłatny, obowiązuje rejestracja przez formularz udostępniony poniżej w tym artykule. Liczba miejsc ograniczona.

Wszystkie nieprzespane noce, reż. Michał Marczak, 104 min 2016, Polska

Dwóch przyjaciół, Krzysiek i Michał, rzuca się w wir letniego imprezowania. Przemierzając miasto, prowadzą niekończącą się rozmowę, będącą zbiorem przemyśleń wchodzących w dorosłość chłopaków. Reżyser Michał Marczak, balansując na granicy dokumentu i fabuły, kreśli swoisty portret młodego pokolenia.

Po projekcji filmu spotkanie z jego reżyserem Michałem Marczakiem poprowadzi Maciej Cuske.

Gość spotkania

Michał Marczak – urodzony w 1982 roku w Warszawie. Reżyser seriali, filmów fabularnych, dokumentalnych i reklamowych. Oprócz projektów filmowych, realizuje także teledyski. Współpracował z Radiohead, Arturem Rojkiem czy Moniką Brodką. Za Wszystkie nieprzespane noce został wyróżniony jako najlepszy zagraniczny reżyser filmu dokumentalnego na Festiwalu Filmowym w Sundance w 2016 roku, zdobył także nagrodę publiczności podczas 17. MFF Nowe Horyzonty we Wrocławiu.

Wstęp

Wstęp bezpłatny, obowiązuje rejestracja przez poniższy formularz. Liczba miejsc ograniczona.

 

O cyklu

Jak żyć? Spotkanie z dokumentem. Maciej Cuske zaprasza to autorski projekt mający na celu zachęcenie miłośników kina do zgłębienia wiedzy na temat polskich filmów dokumentalnych. Przewodnikiem po świecie dokumentu jest reżyser Maciej Cuske, który co miesiąc proponuje widzom Ninateki dzieła mistrzów oraz najlepsze dokumenty ostatnich lat. Po seansach zapraszamy na spotkania z twórcami wybranych filmów dokumentalnych, które są doskonałą okazją do rozważań na temat ich pracy oraz pokonywania przeszkód i dylematów, z którymi muszą się zmagać w trakcie realizacji swoich zamierzeń artystycznych. Partnerem wydarzenia jest Wajda School & Studio.

Prowadzący

Maciej Cuske urodził się i mieszka w Bydgoszczy. W 2004 roku ukończył reżyserię filmu dokumentalnego w Szkole Wajdy, gdzie jest wykładowcą. Prowadzi warsztaty filmowe w Polsce i za granicą oraz współtworzy Bydgoską Kronikę Filmową przy Miejskim Centrum Kultury – miejsce dla młodych filmowców w jego rodzinnym mieście. Twórca głównie filmów dokumentalnych, pokazywanych na wielu polskich i międzynarodowych festiwalach filmowych, za które otrzymał wiele nagród, m.in. Brązowy i Srebrny Lajkonik oraz Srebrny Róg na KFF w Krakowie, „Biała Kobra” na Festiwalu „Człowiek w zagrożeniu” w Łodzi, „Złoty Zamek” na Off Cinema w Poznaniu, Nagroda Polskiej Akademii Filmowej „Orzeł” w 2021, Najlepszy reżyser 2021 na West Lake Film Festival w Chinach. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Członek Polskiej Akademii Filmowej. W 2020 roku nominowany do Paszportu Polityki.

 

Ilustracja: kadr z filmu Wszystkie nieprzespane noce, reż. M. Marczak

Zapraszamy do FINA Wałbrzyska 3/5 na muzyczną opowieść o śmierci i zmartwychwstaniu. Na koncert zespołu Ryszard Wojciul United Orchestra złożą się pieśni wielkopostne i wielkanocne wykonane przez grupę wybitnych artystów wywodzących się z różnych muzycznych środowisk – muzyki jazzowej, rockowej, klasycznej i world music. Koncert oparty będzie na repertuarze z wydanej 24 marca przez FINA płyty Zorza prześliczna wynika – pieśni wielkanocne, a także z płyt O duszo wszelka (2007) i Stwórco łaskawy (2016).

Materiał wyjściowy stanowią tradycyjne polskie pieśni – w większości średniowieczne. „Moim celem jest przedstawienie tradycyjnych polskich pieśni wielkanocnych  w formie ze wszech miar współczesnej, a jednocześnie wyraźnie osadzonej w historii. Chcę pokazać tkwiący w nich wielki potencjał artystyczny – w pełni odpowiadający oczekiwaniem estetycznym i duchowym człowieka XXI wieku” – mówi twórca projektu, producent muzyczny Ryszard Wojciul.

Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona. Aby mieć pewność wejścia, należy wypełnić formularz udostępniony poniżej.

 

Skład zespołu Ryszard Wojciul United Orchestra:

Iwona Loranc – śpiew

Maria Pomianowska – śpiew, suka biłgorajska i fidel płocka

Joachim Mencel – lira korbowa

Katarzyna Gacek-Duda – flety

Mingjie Yu – guzheng

Marcin Olak – gitary, mandolina

Maciej Szczyciński – kontrabas

Sebastian Frankiewicz – perkusja

Ryszard Wojciul – kierownictwo muzyczne, klarnet, klarnet basowy, saksofon, syntezator

Wstęp

Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona. Aby mieć pewność wejścia, należy wypełnić poniższy formularz.

 

Limit miejsc został wyczerpany.

Zapraszamy na kolejne spotkanie klubu filmowego {OD–JAZD}. Pokaz filmu Przypadek Krzysztofa Kieślowskiego poprzedzony będzie krótką prelekcją. Po filmie dyskusja z udziałem krytyka filmowego, konsultanta scenariuszowego i wykładowcy Michała Oleszczyka.

Przypadek, reż. Krzysztof Kieślowski, 114 min, 1987, Polska

 Studiujący medycynę w Łodzi Witek Długosz (Bogusław Linda) decyduje się na podróż do rodzinnej Warszawy. Na dworzec dociera jednak w momencie, gdy pociąg rusza ze stacji. Od tej chwili historia Witka potoczy się trzema różnymi ścieżkami. Czy zdąży na odjeżdżający pociąg? I jak wpłynie to na jego dalsze losy?

Przypadek to jeden z najważniejszych, a jednocześnie najbardziej dzielących publiczność filmów Krzysztofa Kieślowskiego. Przejmująca, choć kontrowersyjna lekcja historii osadzona w realiach Polski z przełomu lat 70. i 80., a jednocześnie uniwersalna filozoficzna opowieść o tym, co decyduje o naszych losach. Za pomocą misternej konstrukcji fabularnej Kieślowski zadaje pytania o źródła życiowych wyborów, o poszukiwanie wartości i sensu naszego istnienia.

Dyskusja po filmie

 Czy naprawdę jesteśmy aż tacy bezsilni wobec przypadku? Czy według reżysera człowiek jest marionetką w rękach przypadku? Dlaczego losy bohatera potoczyły się w tak różny sposób? Czy w Przypadku Kieślowski zaprzecza moralnemu rygoryzmowi innych swoich filmów?

Na te oraz wiele innych pytań spróbujemy odpowiedzieć wspólnie z ekspertem naszego klubu, Michałem Oleszczykiem. Zapraszamy na seans oraz dyskusję, podczas której będziecie mogli zadawać pytania lub dzielić się swoimi pomysłami na interpretację filmu. O czym według Was jest Przypadek? Chcemy poznać Waszą opinię!

Prowadzący:

Michał Oleszczyk – konsultant scenariuszowy, wykładowca Wydziału Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 201416 dyrektor artystyczny FPFF w Gdyni. Autor podcastu SpoilerMaster. Jako kierownik literacki współpracował między innymi z Canal+ (m. in. Pisarze. Serial na krótko, The Office PL, Planeta singli. Osiem historii, Minuta ciszy). Współscenarzysta filmu Wszystkie nasze strachy w reżyserii Łukasza Rondudy i Łukasza Gutta; konsultant takich projektów jak Hiacynt, Za duży na bajki. Stały współpracownik serwisu RogerEbert.com; laureat Nagrody im. Krzysztofa Mętraka (2005) i Nagrody PISF (2012), nominowany do Polskiej Nagrody Filmowej w kategorii Najlepszy Scenariusz (za Wszystkie nasze strachy).

Wstęp

Bilety w cenie 5 złotych do nabycia w kasie i na stronie Kina U–Jazdowski.

O cyklu

Klub filmowy {OD–JAZD} to autorski edukacyjno-kinofilski projekt, który już po raz drugi zabiera swych członków w wielką podróż przez niezwykły świat kina. Najwybitniejsze i najgłośniejsze dzieła w historii kinematografii – ale i te bardziej ukryte filmowe skarby – wspólnie w uczestnikami odkrywamy w trwającym dziewięć miesięcy cyklu spotkań.

Tematyczne oraz gatunkowe zróżnicowanie programu umożliwia zapoznanie się z całym kalejdoskopem filmowych zjawisk, tendencji i postaci, dzięki czemu projekt zaraża miłością do kina oraz zachwyca jego bogactwem i różnorodnością.

W filmowe podróże uczestnicy zabierani są przez doświadczonych ekspertów i ekspertki, którzy podczas krótkich prelekcji wprowadzają odbiorców w niezbędne konteksty i wyposażają w narzędzia ułatwiającego odbiór dzieł filmowych.

Współorganizatorem klubu jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny.

Więcej informacji o drugiej edycji cyklu na stronie Kina U–Jazdowski.

 

Ilustracja: kadr z filmu Przypadek, reż. K. Kieślowski

Zapraszamy do siedziby FINA na Wałbrzyskiej 3/5 na nowy cykl warsztatowy. Akademia Bajkowej Piosenki to rodzinne spotkania z piosenką i filmem animowanym.

Raz w miesiącu w niedzielne przedpołudnia spotykamy się międzypokoleniowo w Filmotece Narodowej – Instytucie Audiowizualnym w Sali Ziemia Obiecana ul. Wałbrzyska 3/5, aby zapoznać się z najbardziej znanymi postaciami z polskich animacji filmowych dla dzieci, a przede wszystkim nauczyć się i wspólnie wykonać bajkowe przeboje.

Zaproszenie skierowane jest szczególnie do dzieci w wieku 4–12 lat. Celem projektu jest propagowanie wspólnego śpiewu oraz rozpowszechnianie wartościowych filmów animowanych dla dzieci.

Program

Godz. 11.00 Warsztaty muzyczne – piosenki z polskich filmów animowanych (ok. 40 min)

Nasze spotkanie rozpoczniemy warsztatem, podczas którego Anna Szaja – dyrygentka, wokalistka, pedagog, oraz edukator FINA przybliży nam świat piosenek z filmów animowanych.

 

Godz. 12.00 Seans filmowy  (ok. 40 min)

Podczas pierwszego spotkania zaprzyjaźnimy się z Misiem Uszatkiem oraz Kotem Filemonem.\

Prowadząca

na zdjęciu Anna Szaja

W świat bajkowych melodii wprowadzi nas Anna Szaja – dyrygentka, wokalistka, pedagog, autorka tekstów i muzyki. Urodziła się w Bolesławcu i to właśnie tam stawiała swoje pierwsze kroki na muzycznej drodze. Rozpoczęła naukę od gry na altówce, aby później zafascynować się muzyką chóralną. Ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu oraz Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Dyrygentury Chóralnej.

Współpracowała między innymi  z Chórem Warszawskiej Opery Kameralnej, Chórem Centrum Myśli Jana Pawła II, Chórem Uniwersytetu Warszawskiego. Założyła Kapucyński Chór Misyjny Confido in Te oraz Dziewczęcy Chór Szkoły Żeńskiej „Strumienie”. Pracowała jako Instruktor Wokalny Zespołu Pieśni i Tańca „Warszawianka”. Od wielu lat naucza śpiewu, oraz prowadzi liczne warsztaty muzyczne w Polsce, Niemczech i na Białorusi.

Jest pomysłodawczynią i producentką poruszającego projektu Nadzieja na Moście do Nieba.

Jako wokalistka występowała obok takich artystów jak Marcin Pospieszalski, Mieczysław Szcześniak, Grzegorz Markowski, Krystyna Prońko, Zbigniew Wodecki.

Przestrzeń artystyczna w jakiej się obecnie porusza jest bardzo różnorodna. Czerpie inspiracje zarówno z muzyki ludowej, chóralnej, jazzowej, a także z eksperymentalnego brzmienia muzyki elektronicznej.

Wstęp

Wstęp bezpłatny, rejestracja obowiązkowa. Formularz rejestracyjny dostępny poniżej. Prosimy o wypełnienie formularza osobno za siebie i za każde z dzieci.

 

Limit miejsc został wyczerpany.

King Kong, reż. John Guillermin, 1976, USA

Remake filmu Meriana C. Coopera z 1933 roku. Właściciel spółki naftowej inwestuje duże pieniądze w poszukiwania ropy na niezbadanych dotąd wyspach Oceanu Indyjskiego. Członkowie wyprawy znajdują rozbitka – piękną dziewczynę – i zabierają ją na pokład. Grupa ląduje na wyspie, która okazuje się zamieszkała przez tubylców uznających za boga wielkiego goryla zwanego Kong. Tubylcy postanawiają przeznaczyć dziewczynę na ofiarę swemu bóstwu…

Obraz Johna Guillermina pozostaje najważniejszym filmem o jednym z najbardziej ikonicznych potworów filmowych – King Kongu. Znany amerykański krytyk Richard Schickel pisał po premierze: „Efekty specjalne są wspaniałe, dobroduszny humor scenariusza jest komiksowy, ale nie popada w przesadny kamp, a ponadto film ma dwie świetne role” – Charlesa Grodina i… Konga. Wiele fragmentów tego osobliwego melodramatu, np. ujęcie przedstawiające Jessicę Lange trzymaną w wielkich dłoniach King Konga, na stałe weszło już do historii kina.

O cyklu Z archiwum popkultury

Kochamy mistrzów europejskich i kino klasyczne, ale czym byłoby kino bez popkultury?

Choć na co dzień jesteśmy kinem bez popcornu i pozostajemy wierni bardziej wymagającemu repertuarowi, czasem lubimy rozsmakować się w innych rejonach kina. Tym razem wyjątek robimy dla filmów popkulturowych. W najnowszym cyklu Z archiwum popkultury co miesiąc będziemy prezentować wybrane filmowe klasyki – filmy w wielu wypadkach kultowe, będące przedmiotem nieskończonych intertekstualnych odniesień i znajdujące się na listach wielu kinomanów. Skoncentrujemy się zwłaszcza na przebojach z lat 70. i 80. Postaramy się zaspokoić widzów wybrednych i spragnionych mocnych wrażeń. Bo wierzymy, że dobre kino to mieszanka sztuki i dobrej rozrywki, a granice między kinem artystycznym i popularnym są bardzo płynne.

W najnowszym cyklu przyjrzymy się przełomowym produkcjom, które tworzyły amerykańską popkulturę w kinie, kreowały trendy, zmieniały kierunki konkretnych gatunków filmowych, a nawet wpływały powstawanie nowych. Stworzymy widzom niepowtarzalną okazję zobaczenia na dużym ekranie dzieł takich jak Szczęki, Blues Brothers, Terminator, czy Candyman – w dodatku ze starych, archiwalnych kopii 35 mm. Odciśnięty na taśmach filmowych znak czasu stworzy unikatową atmosferę nostalgicznej podróży w przeszłość, w którą wspólnie się udamy.

 

Ilustracja: kadr z filmu King Kong, reż. J. Guillermin

Łodzią po Wiśle wraca do Warszawy po kilkuletniej nieobecności. Przypłyniemy z tym, co najlepsze. Pokażemy najnowsze filmy naszych studentek i studentów: fabularne, dokumentalne i animowane oraz projekty Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab. Warszawo, Wracamy! To nie Iluzja! – zaprasza Krzysztof Brzezowski, szef Biura Promocji, Rzecznik Szkoły Filmowej w Łodzi. Z radością szykujemy się na to spotkanie, a radość tym większa, że wracamy w jubileuszowym dla Szkoły roku – 2023 to rok naszych 75. urodzin! Tak więc szykujcie się i Wy!

Plan na powrót mamy taki – wypełnimy repertuar Kina Iluzjon na dwa dni, po brzegi. Filmami najlepszymi, już nagradzanymi, ale i tymi, które dopiero zaczynają swoją podróż po ekranach Polski i świata. Na dwa dni rozgościmy się z nimi w kinie i wyczekiwać będziemy spotkania – z publicznością, mediami i filmową branżą. Jesteśmy gotowi na dyskusję, brawa i na konstruktywną krytykę. W programie 5 filmowych bloków, w sumie blisko 500 minut filmowych doznań przeróżnego typu.

Program

Pełna informacja o seansach w Kinie Iluzjon (w tym o biletach) znajduje się na stronie kina.

 

17.03, godz. 18.00 Kobieta na dachu (reż. Anna Jadowska, 95 min, 2022, Polska, Francja, Szwecja)

17.03, godz. 21.00 Martwe małżeństwo (reż. Michał Toczek, 18 min), Jutro nas tam nie ma (reż. Olga Kłyszewicz, 8 min), Gruby melon (reż. Kinga Pudełek, 17 min), Kazik i Jacek (reż. Desi Kunsa, 16 min), Camgirl (reż. Peter Sand Magnussen, 14 min)

18.03, godz. 13.00 Na serio (reż. Ernest Lorek, 18 min), Najważniejsze, że się starasz (reż. Karolina Borgiasz, 5 min), Przystanek (Mariusz Biernacki, 20 min), Żyćko (reż. Katarzyna Małyszko, 3 min), Żabka (reż. Emma Lindahl, 16 min), To nie kąpiel (reż. Pola Lotta Włodarczyk, 7 min), Osiem tygodni i dwa dni (reż. Filip Jakubowski, 21 min)

18.03, godz. 15.00 Kiedy obróci się dom (reż. Maria Ornaf, 28 min), Endgame (reż. Weronika Szyma, 4 min), Przed po (reż. Filip Bojarski, 19 min), Flegma (reż. Maria Nitek, 6 min), Walka z cieniem (reż. Nadiya Rodkina, 21 min), 4 psy (reż. Maciej Białoruski, 3 min), Stwór (reż. Damian Kosowski, 20 min)

18.03, godz. 16.00 Pracownia Narracji Interaktywnych vnLab przedstawia: New spirit | Laura Pawela, Szkoła, świat | Ewa Jarosz, Iga Łapińska, Zarastanie | grupa artystyczna Tarta kolektyw

18.03, godz. 17.15 Pracownia Eseju Filmowego vnLab przedstawia: Subtotals (reż. Mohammadreza Farzad, 2022, Polska, Niemcy, Iran)

18.03, godz. 18.45 Magma (reż. Helena Oborska, 19 min), After (reż. Barbara Wasielewska, 3 min), Atrofia (reż. Konrad Kultys, 12 min), Takie cuda się zdarzają (reż. Barbara Rupik, 13 min), Lotny (reż. Paula Wilczyńska, 6 min), Alkibiades (reż. Robert Kwilman, 25 min)

18.03, godz. 18.45 Spotkanie z twórcami projektu VR SELF, Patrykiem Jordanowiczem i Tadeuszem Chudym

18.03, godz. 19.45 Spotkanie z twórcą projektu VR DEAD CITY, Krzysztofem Grudzińskim

18.03, godz. 20.45 Dziecko (reż. Zuzanna Grajcewicz, 20 min), Połączenia (reż. Ming-Wei Chiang, 17 min), Szczypigłówki (reż. Katarzyna Miechowicz, 8 min), Ojciec. Syn (reż. Jakub Gomółka, 17 min), Diabeł (reż. Jan Bujnowski, 19 min), To nie będzie film festiwalowy (reż. Julia Orlik, 8 min)

Organizator i partnerzy

ORGANIZATOR

Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi


PARTNERZY

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA), Kino Iluzjon, Filmpolski.pl,
Festiwal Kamera Akcja, Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab

 

Ilustracja: kadr zz filmu Gruby melon, reż. Kinga Pudełek, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna