Wokół filmu „Oficer i szpieg” Romana Polańskiego | Sztuka widzenia | pokaz online
post
Wokół filmu „Oficer i szpieg” Romana Polańskiego | Sztuka widzenia | pokaz online

Wydarzenie będzie transmitowane na profilu facebookowym FINA Wałbrzyska 3/5. Program Pokaz w ramach cyklu poświęconego pracy operatorów filmowych Sztuka widzenia, organizowanego przez Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych: PSC we współpracy z FINA. Wprowadzenie online Dr hab. Katarzynę Taras, filmoznawczyni i

FINA Wałbrzyska 3/5 – od 7 do 29 listopada zamknięta dla publiczności
post
FINA Wałbrzyska 3/5 – od 7 do 29 listopada zamknięta dla publiczności

W związku z ogłoszonymi przez rząd w dniu 4 listopada nowymi zasadami bezpieczeństwa pandemicznego od 7 do 29 listopada FINA Wałbrzyska 3/5, a także wszystkie inne obiekty FINA, będą zamknięte dla publiczności. Wydarzenia zaplanowane w tym czasie będą odwołane,

Złodzieje rowerów, reż. Vittorio De Sica | W samo południe
post
Złodzieje rowerów, reż. Vittorio De Sica | W samo południe

Zapraszamy na ostatnie przed przerwą wydarzenia w FINA. Na Wałbrzyskiej oprócz „Złodziei rowerów” pokażemy film Jana Komasy „Sala samobójców. Hejter”.   W samo południe to cykl filmów o zwyczajnych ludziach, ktrzy dokonują rzeczy niezwykłych. Prelekcje do filmów przygotuje i

Reuse, remix, recycle | Seminarium Audiowizualne
post
Reuse, remix, recycle | Seminarium Audiowizualne

W trakcie konferencji poruszymy wątek ponownego wykorzystania materiałów filmowych i audiowizualnych w działalności instytucji kultury. Program 8:30-9:00 Rejestracja uczestników 9:00-9:15 Powitanie gości 9:15-10:45 Zbiory w sieci. Cyfrowe repozytoria materiałów audiowizualnych. Coraz istotniejszym zadaniem wszystkich instytucji z obszaru GLAM jest

„Nędznicy” i „Nienawiść” | Podwójne seanse w Kinie Iluzjon
post
„Nędznicy” i „Nienawiść” | Podwójne seanse w Kinie Iluzjon

Zapraszamy do pogłębionej lektury największych kinowych nowości! W nowym cyklu Double–bill nawiązujemy do sięgającej lat 30. amerykańskiej tradycji łączenia dwóch pokazów kinowych w jeden. Zestawiamy w nim najnowsze filmy wybitnych reżyserów z klasyką kina światowego – zarówno w kluczu

„1917” Mendesa + „Sznur” Hitchcocka | Double Bill
post
„1917” Mendesa + „Sznur” Hitchcocka | Double Bill

Już od połowy lutego, tylko w warszawskim w kinie Iluzjon miłośnicy kina będą mogli pogłębić analizę największych kinowych nowości! W nowym cyklu DOUBLE BILL, nawiązującym do sięgającej lat 30. XX wieku amerykańskiej tradycji łączenia dwóch kinowych pokazów w jeden,

„1917” Mendesa + „Ścieżki chwały” Kubricka | Double Bill
post
„1917” Mendesa + „Ścieżki chwały” Kubricka | Double Bill

Już od połowy lutego, tylko w warszawskim w kinie Iluzjon miłośnicy kina będą mogli pogłębić analizę największych kinowych nowości! W nowym cyklu DOUBLE BILL, nawiązującym do sięgającej lat 30. XX wieku amerykańskiej tradycji łączenia dwóch kinowych pokazów w jeden,

Plagiat czy inspiracja? | Spotkania z prawem autorskim
post
Plagiat czy inspiracja? | Spotkania z prawem autorskim

Na kanwie paru głośnych spraw pojawiło się pytanie: gdzie przechodzi linia między inspiracją a plagiatem? Czy przejęcie wydarzeń z cudzego życia jest plagiatem? Czy można wyznaczyć procentowo lub technicznie poziom „podobieństwa”, który daje pewność, że to jeszcze inspiracji lub