„Aktion Reinhardt”, reż. Michał Szymanowicz | Warszawa Singera

Projekcja filmu Aktion Reinhardt w Kinie Iluzjon jest częścią Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera.

godz. 16.30 Aktion Reinhardt, reż. Michał Szymanowicz, 2021, 50 min

Najnowszy dokument Michała Szymanowicza to pierwszy polski obraz przedstawiający zbrodniczą akcję nazistowskich Niemiec przeprowadzoną pod hasłem Aktion Reinhardt, w wyniku której w 1942 roku zginęło półtora miliona polskich Żydów. Film wpisuje konkretne ludzkie twarze w nieludzkie liczby ofiar Holokaustu.

godz. 17.30 Dyskusja po filmie

Po projekcji zapraszamy na rozmowę z reżyserem Michałem Symanowiczem, którą poprowadzi dr Jacek Konik, starszy specjalista Działu Naukowo-Badawczego Muzeum Getta Warszawskiego.

Wstęp

Bezpłatne wejściówki do odbioru przed seansem (bez możliwości rezerwacji) w kasie Kina Iluzjon.

 

 

Niezwykła animacja w reżyserii Ariego Folmana. Film, przedstawiający znane z Dziennika Anne Frank ważne świadectwo okresu Holokaustu, został zrealizowany na podstawie komiksu Folmana i Davida Polonsky’ego (obie pozycje wydane także w Polsce).

Projekcja filmu jest częścią Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera.

Gdzie jest Anne Frank, animacja, reż. Ari Folman, 2021, 99 min

Trzynastoletnia, ukrywająca się w Amsterdamie, żydowska dziewczynka Anne w swym pamiętniku zwracała się do niewidzialnej przyjaciółki, Kitty. W filmie Folmana Kitty ożywa i w powojennym Amsterdamie próbuje odnaleźć Anne. I choć dostrzega, że wiele budynków użyteczności publicznej nosi jej imię, widzi jednocześnie, że miasto wciąż pełne jest uprzedzeń i ludzi, którzy muszą się ukrywać. Wędrując przez miasto i poznając historię rodziny Franków, Kitty spotyka niosącego wsparcie uchodźcom Petera. Połączy ich wspólna sprawa: przypomnienie, że Anne Frank to nie tylko imię, ale i żywa idea.

Projekcja filmu Pan Kleks. Wojna i miłość w Kinie Iluzjon jest częścią Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera.

godz. 15.00 Pan Kleks. Wojna i miłość, reż. Władysław Jurków, 2022, 50 min

Niemiecka okupacja w Warszawie. Jan Brzechwa nieszczęśliwie zakochany w żonie fryzjera walczy o miłość i przetrwanie. Ze względu na żydowskie pochodzenie poeta musi ukrywać się po „aryjskiej stronie” Warszawy. W śmiertelnym zagrożeniu i samotności Brzechwa pisze Akademię Pana Kleksa najpopularniejszą książkę dla dzieci w polskiej literaturze. Film w eksperymentalnej konwencji bajki dokumentalnej, w której rzeczywistość przenika się ze światem wyobraźni zakochanego poety. Bajka ilustrowana piosenkami z przedwojennych filmów i kabaretowymi szlagierami Brzechwy w wykonaniu Jana Młynarskiego.

godz. 16.00 Spotkanie po filmie

Gośćmi Mikołaja Mirowskiego (historyka, publicystę, redaktora naczelnego kwartalnika „Pleograf”) będą: m.in. Piotr Fronczewski (narrator w filmie Pan Kleks. Miłość i wojna), Elżbieta Janicka (PAN) oraz reżyser Władysław Jurkow. Rozmowa będzie pogłębieniem wątków dotkniętych w filmie, dotyczyć będzie również innych polskich pisarzy o żydowskich korzeniach jak Tuwim, Słonimski, Leśmian czy Lechoń, a także współpracownika i przyjaciela Brzechwy, Jana Szancera. Spotkanie stanowi jednocześnie wprowadzenie do filmu Ariego Folmana Gdzie jest Anne Frank., który o godz. 19.00 tego samego dnia będzie można obejrzeć w Kinie Iluzjon.

Wstęp

Bezpłatne wejściówki do odbioru przed seansem (bez możliwości rezerwacji) w kasie Kina Iluzjon.

 

W tym roku mija 10. rocznica śmierci znakomitego kontrabasisty Zbigniewa Wegehaupta. Muzyk zmarł na atak serca 13 stycznia 2012 roku.

W polskim jazzie znał go dosłownie każdy. Był bowiem nie tylko wybitnym muzykiem, ale też kompozytorem i wykładowcą. Niezapomniane lekcje mogą pamiętać uczniowie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia przy ulicy Bednarskiej w Warszawie, gdzie wykładał kontrabas na Wydziale Jazzu.

Sam, znacznie wcześniej, studiował w Katowicach na Wydziale Instrumentalnym PWSM – obecnie Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego. Jeszcze jako student, w roku 1974, zdobył I nagrodę w konkursie improwizacji.

Współpracował niemal ze wszystkimi słynnymi muzykami jazzowymi w Polsce: Janem Ptaszynem Wróblewskim, Zbigniewem Seifertem, Tomaszem Stańko, Januszem Muniakiem, Andrzejem Kurylewiczem, Jerzym Satanowskim, Zbigniewem Namysłowskim, Wojciechem Karolakiem, Januszem Skowronem, Henrykiem Miśkiewiczem, Krzesimirem Dębskim. Koncertował również z pianistą Włodkiem Pawlikiem w jego Trio. Prowadził także własny kwartet, z którym nagrał dwie fascynujące płyty: “Wege” i “Tota”.

Po znakomite kompozycje Zbigniewa Wegehaupta sięgnie uczeń mistrza – Wojciech Pulcyn.

Kontrabasista do współpracy zaprosił Jerzego Małka (który wziął udział w nagraniu ostatniej płyty Zbigniewa Wegehaupta), Pawła Kaczmarczyka, Tomasza Grzegorskiego i Sebastiana Frankiewicza.

Informacje

Jazz.PL w każdy piątek o godz. 18.00 – na portalu Ninateka.pl, dla publiczności w studiu S3 Polskiego Radia, dla Słuchaczy na antenie Dwójki, a także w transmisji wideo na portalach Facebook, YouTube i na stronie internetowej stacji. Zapraszają Piotr Metz, Andrzej Zieliński i Roch Siciński.
Wszystkie dotychczasowe koncerty z cyklu Jazz.PL do obejrzenia tu

Harmonogram koncertów

2022-07-01 – Szymon Mika/Romain Pilon Quartet – JAREK ŚMIETANA

2022-07-08 – Bracia Oleś – TOMASZ STAŃKO

2022-07-15 – Płużek/Grzegorski/Kowalewski/Jonkisz – JANUSZ MUNIAK

2022-07-22 – Robert Majewski z zespołem – HENRYK MAJEWSKI

2022-07-29 – Henryk Miśkiewicz Quartet – JERZY „DUDUŚ” MATUSZKIEWICZ

2022-08-05 – Dominik Wania Quartet + Skrzek/Sikała Duo – TOMASZ SZUKALSKI

2022-08-12 – Tarwid/Mucha/Karch – ANDRZEJ KURYLEWICZ

2022-08-19 – Wojciech Pulcyn Quintet – ZBIGNIEW WEGEHAUPT

2022-08-26 – HAŁVVA (Piotrowicz/Prościński + Quost) – ANDRZEJ TRZASKOWSKI

2022-09-02 – Piotr Wyleżoł Band – WOJCIECH KAROLAK

2022-09-09 – Mary Rumi i Jacek Namysłowski – ZBIGNIEW NAMYSŁOWSKI

 

Na zdjęciu: Zbigniew Wegehaupt, fot. Henryk Kotowski

W tym roku mija 10. rocznica śmierci znakomitego kontrabasisty Zbigniewa Wegehaupta. Muzyk zmarł na atak serca 13 stycznia 2012 roku.

W polskim jazzie znał go dosłownie każdy. Był bowiem nie tylko wybitnym muzykiem, ale też kompozytorem i wykładowcą. Niezapomniane lekcje mogą pamiętać uczniowie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia przy ulicy Bednarskiej w Warszawie, gdzie wykładał kontrabas na Wydziale Jazzu.

Sam, znacznie wcześniej, studiował w Katowicach na Wydziale Instrumentalnym PWSM – obecnie Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego. Jeszcze jako student, w roku 1974, zdobył I nagrodę w konkursie improwizacji.

Współpracował niemal ze wszystkimi słynnymi muzykami jazzowymi w Polsce: Janem Ptaszynem Wróblewskim, Zbigniewem Seifertem, Tomaszem Stańko, Januszem Muniakiem, Andrzejem Kurylewiczem, Jerzym Satanowskim, Zbigniewem Namysłowskim, Wojciechem Karolakiem, Januszem Skowronem, Henrykiem Miśkiewiczem, Krzesimirem Dębskim. Koncertował również z pianistą Włodkiem Pawlikiem w jego Trio. Prowadził także własny kwartet, z którym nagrał dwie fascynujące płyty: “Wege” i “Tota”.

Po znakomite kompozycje Zbigniewa Wegehaupta sięgnie uczeń mistrza – Wojciech Pulcyn.

Kontrabasista do współpracy zaprosił Jerzego Małka (który wziął udział w nagraniu ostatniej płyty Zbigniewa Wegehaupta), Pawła Kaczmarczyka, Tomasza Grzegorskiego i Sebastiana Frankiewicza.

Informacje

Jazz.PL w każdy piątek o godz. 18.00 – na portalu Ninateka.pl, dla publiczności w studiu S3 Polskiego Radia, dla Słuchaczy na antenie Dwójki, a także w transmisji wideo na portalach Facebook, YouTube i na stronie internetowej stacji. Zapraszają Piotr Metz, Andrzej Zieliński i Roch Siciński.

Wszystkie dotychczasowe koncerty z cyklu Jazz.PL do obejrzenia tu.

Harmonogram koncertów

2022-07-01 – Szymon Mika/Romain Pilon Quartet – JAREK ŚMIETANA

2022-07-08 – Bracia Oleś – TOMASZ STAŃKO

2022-07-15 – Płużek/Grzegorski/Kowalewski/Jonkisz – JANUSZ MUNIAK

2022-07-22 – Robert Majewski z zespołem – HENRYK MAJEWSKI

2022-07-29 – Henryk Miśkiewicz Quartet – JERZY „DUDUŚ” MATUSZKIEWICZ

2022-08-05 – Dominik Wania Quartet + Skrzek/Sikała Duo – TOMASZ SZUKALSKI

2022-08-12 – Tarwid/Mucha/Karch – ANDRZEJ KURYLEWICZ

2022-08-19 – Wojciech Pulcyn Quintet – ZBIGNIEW WEGEHAUPT

2022-08-26 – HAŁVVA (Piotrowicz/Prościński + Quost) – ANDRZEJ TRZASKOWSKI

2022-09-02 – Piotr Wyleżoł Band – WOJCIECH KAROLAK

2022-09-09 – Mary Rumi i Jacek Namysłowski – ZBIGNIEW NAMYSŁOWSKI

 

Na zdjęciu: Wojciech Pulcyn, fot. Zofia Zija, CC BY-SA 3.0 

15 maja 2022 roku zmarł Ignacy Gogolewski (ur. 17 VI 1931 r.), znakomity aktor teatralny i filmowy, a także scenarzysta i reżyser. Gogolewski, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej (ukończona w 1953) przez lata związany był z najlepszymi warszawskimi scenami: z Teatrem Polskim (1954-1959, 1975-1980, 1992-2000), Teatrem Dramatycznym (1959-1962, 1968-1971), Teatrem Współczesnym (1965-1968), Teatrem Narodowym (1962-1965, 2000-2009). Pełnił ponadto funkcję dyrektora w Teatrze Śląskim w Katowicach (1971-1974), Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie (1980-1985) i w stołecznym Teatrze Rozmaitości (1985-1989).

Aktor bardzo wcześnie zaczął grać także w filmach, debiutując w zrealizowanych jeszcze w okresie socrealizmu produkcjach Trudna miłość (1953) i Trzy opowieści (1953). Gogolewski wystąpił w pamiętnych rolach między innymi w „Szyfrach” (1966) Wojciecha Jerzego Hasa, Jowicie (1967) Janusza Morgensterna, Hrabinie Cosel (1968) Jerzego Antczaka i Bolesławie Śmiałym (1971) Witolda Lesiewicza, w którym wcielił się w tytułową postać piastowskiego króla.

Szerokiej publiczności artysta pozostaje znany może jednak przede wszystkim z roli Antka Boryny w serialu Chłopi (1972) Jana Rybkowskiego. Gogolewski był jednak nie tylko aktorem filmowym, lecz także reżyserem – w 1978 zrealizował Romans Teresy Hennert, a w 1983 Dom świętego Kazimierza. To właśnie te dwa mniej znane – a bardzo interesujące – filmy pokażemy w sierpniu w Iluzjonie. Romans Teresy Hennert jest adaptacją powieści Zofii Nałkowskiej, melodramatem rozgrywającym się w okresie międzywojnia. Z kolei Dom świętego Kazimierza opowiada o ostatnim okresie życia Cypriana Kamila Norwida, w którego wcielił się sam reżyser.

Program

Pełna informacja o seansach w Kinie Iluzjon znajduje się na stronie kina.

 

3.08, godz. 19.30Dom Świętego Kazimierza (reż. Ignacy Gogolewski, 99 min, 1983, Polska)

20.08, godz. 15.00 Romans Teresy Hennert (reż. Ignacy Gogolewski, 83 min, 1978, Polska)

25.08, godz. 17.30 Dom Świętego Kazimierza (reż. Ignacy Gogolewski, 99 min, 1983, Polska)

27.08, godz. 16.30 Romans Teresy Hennert (reż. Ignacy Gogolewski, 83 min, 1978, Polska)

 

Ilustracja: kadr z filmu Dom Świętego Kazimierza, reż. Ignacy Gogolewski

 

 

Choć najbardziej klasyczne filmy gangsterskie w historii kina – od Małego Cezara (1931) po Chłopców z ferajny (1990) – powstawały w Ameryce, to jednak gatunek ten bujnie rozwijał się również nad Sekwaną. Zainspirowani amerykańskim kinem Francuzi wnieśli nową jakość do gatunku – filmy z takimi aktorami jak Jean Gabin, Alain Delon czy Jean-Paul Belmondo łączyły w sobie narracyjną sprawność z atmosferą egzystencjalnej zadumy.

W ramach mini-przeglądu w Iluzjonie pokażemy sześć słynnych dzieł francuskich rozgrywających się w środowisku przestępczym. Najstarszy z nich, Pépé le Moko Juliena Duviviera (1937) łączy elementy kryminału, melodramatu i filmu psychologicznego. Ta opowieść o paryskim przestępcy (w tej roli Jean Gabin) ukrywającym się w algierskich slumsach bywa uznawana za prekursorską wobec nurtu realizmu poetyckiego. Jeana Gabina zobaczymy również w kolejnym dziele prezentowanym w Iluzjonie, nieco dziś zapomnianym przeboju sprzed lat Nie dotykać łupu (1954) Jacquesa Beckera, opowiadającym o starzejących się gangsterach planujących ostatni wielki skok. Następny obraz, Rififi (1955) Julesa Dassina, nazwany przez Adama Garbicza i Jacka Klinowskiego „najlepszym filmem gatunku w latach pięćdziesiątych”,  opowiada o precyzyjnie zaplanowanym włamaniu do sklepu jubilerskiego. Trwająca kilkadziesiąt minut sekwencja włamania na stałe weszła już do historii kina i do dziś wydaje się niedoścignionym wzorcem dla twórców heist movie.

W przeglądzie nie mogło oczywiście zabraknąć filmów z największym francuskim gwiazdorem gatunku – Alainem Delonem. W Klanie Sycylijczyków (1969) Henri Verneuila aktor zagrał korsykańskiego złodzieja współpracującego z mafią przy skoku na jubilera. W rolę patriarchy klanu wcielił się Jean Gabin, który zagrał razem z Delonem również w innym filmie, który przypomnimy – w Dwóch ludziach z miasta (1973) José Giovanniego, opowieści o gangsterze próbującym po wyjściu z więzienia zerwać ze środowiskiem przestępczym. Delona zobaczymy ponadto w słynnym W kręgu zła (1970) w reżyserii mistrza gatunku Jean-Pierre’a Melville’a. Znakomity pod względem narracyjnym kryminał opowiada o próbie kradzieży biżuterii.

Program

Pełna informacja o seansach w Kinie Iluzjon znajduje się na stronie kina.

 

2.08, godz. 19.30 W kręgu zła (reż. Jean-Pierre Melville, 137 min, 1970, Francja)

5.08, godz. 19.30 Klan Sycylijczyków (reż. Henri Verneuil, 124 min, 1969, Francja)

6.08, godz. 20.00 W kręgu zła (reż. Jean-Pierre Melville, 137 min, 1970, Francja)

10.08, godz. 17.30 Dwaj ludzie z miasta (reż. José Giovanni, 98 min, 1973, Francja, Włochy)

12.08, godz. 20.00 Rififi (reż. Jules Dassin, 117 min, 1955, Francja)

18.08, godz. 17.00 Dwaj ludzie z miasta (reż. José Giovanni, 98 min, 1973, Francja, Włochy)

21.08, godz. 17.00 Nie dotykać łupu (reż. Jacques Becker, 94 min, 1954, Francja, Włochy)

22.08, godz. 18.00 Pépé le Moko (reż. Julien Duvivier, Henri Jeanson, 87 min, 1937, Francja)

23.08, godz. 17.00 Rififi (reż. Jules Dassin, 117 min, 1955, Francja)

28.08, godz. 20.00 Pépé le Moko (reż. Julien Duvivier, Henri Jeanson, 87 min, 1937, Francja)

30.08, godz. 20.00 Klan Sycylijczyków (reż. Henri Verneuil, 124 min, 1969, Francja)

31.08, godz. 17.30 Nie dotykać łupu (reż. Jacques Becker, 94 min, 1954, Francja, Włochy)

 

Ilustracja: kadr z filmu Klan Sycylijczyków

15 maja 2022 roku odszedł Jerzy Trela (ur. 14 marca 1942) – jeden z najlepszych polskich aktorów teatralnych i filmowych, laureat licznych nagród, profesor i wykładowca. Trela wystąpił w około stu polskich filmach, współpracując z reżyserami tej miary, co Andrzej Wajda, Krzysztof Kieślowski, Andrzej Żuławski, czy Agnieszka Holland. Choć aktor grywał główne role, to jednak wielu widzom znany jest przede wszystkim z charakterystycznych epizodów – artysta wcielał się często w postaci mężczyzn doświadczonych przez życie, szorstkich i posępnych, choć niekiedy skrywających pod ponurą powierzchownością dużą wrażliwość.

Z niezwykle bogatego dorobku aktora wybraliśmy trzy filmy, które pokażemy w kinie Iluzjon.

W Śmierci jak kromka chleba (1994) Trela zagrał górnika Skargę, jednego z przywódców strajku w Kopalni Wujek, w Autoportrecie z kochanką (1996) Radosława Piwowarskiego zgorzkniałego byłego wojskowego, a w komedii Anioł w Krakowie (2002) Artura Więcka – krakowskiego włóczęgę.

Za rolę w Autoportrecie z kochanką Trela został uhonorowany Złotym Lwem, a za kreację w Aniele w Krakowie – nominacją do Polskiej Nagrody Filmowej.

Program

Pełna informacja o seansach w Kinie Iluzjon znajduje się na stronie kina.

 

7.08, godz. 17.30 Anioł w Krakowie (reż. Artur Więcek, 89 min, 2002, Polska)

11.08, godz. 20.00 Autoportret z kochanką (reż. Radosław Piwowarski, 98 min, 1996, Polska)

14.08, godz. 20.00 Anioł w Krakowie (reż. Artur Więcek, 89 min, 2002, Polska)

25.08, godz. 19.00 Śmierć jak kromka chleba (reż. Kazimierz Kutz, 116 min, 1994, Polska)

27.08, godz. 18.00 Autoportret z kochanką (reż. Radosław Piwowarski, 98 min, 1996, Polska)

28.08, godz. 17.30 Śmierć jak kromka chleba (reż. Kazimierz Kutz, 116 min, 1994, Polska)

 

 

Simone Kaminker urodziła się 25 marca 1921 roku w Wiesbaden, jednak dzieciństwo i lata młodzieńcze spędziła we Francji. W 1943 roku poznała swego pierwszego męża (1944-1949), Yvesa Allégreta, który wprowadził ją w świat kina. Występująca pod panieńskim nazwiskiem matki – Signoret – aktorka zaczęła odnosić pierwsze sukcesy w latach 50. To jej psychologiczne kreacje zadecydowały o sukcesie takich dzieł jak Złoty kask (1952) Jacquesa Beckera i Teresa Raquin (1953) Marcela Carné.

Pierwszą nieśmiertelną kreację Signoret stworzyła jednak w Widmie (1955) Henri-Georgesa Clouzota, thrillerze godnym samego Alfreda Hitchcocka, w którym wcieliła się w wyrachowaną nauczycielkę uwikłaną w romans z właścicielem prywatnej szkoły z internatem. Ukoronowaniem sukcesów lat 50. stał się udział w dramacie społecznym Jacka Claytona Miejsce na górze. Jako Alice Aisgill, nauczycielka języka francuskiego w prowincjonalnym angielskim miasteczku, była partnerką Laurence’a Harveya, grającego młodego, nierozważnego urzędnika. Za rolę w filmie aktorka dostała Oscara oraz nagrodę w Cannes.

W latach 60. kariera Signoret zaczęła nieco się załamywać, jednak początek następnej dekady przyniósł jej dwa kolejne wielkie sukcesy w dziełach Pierre’a Graniera Deferre’a: Kocie (1970) i Wdowie Couderc (1971). W 1978 roku aktorka otrzymała ponadto Cezara za rolę Rozy w psychologicznym dramacie Życie przed sobą. Signoret zmarła 30 września 1985 roku w Autheuil.

Program

Pełna informacja o seansach w Kinie Iluzjon znajduje się na stronie kina.

 

2.08, godz. 17.00 Miejsce na górze (reż. Jack Clayton, 116 min, 1959, Wielka Brytania)

5.08, godz. 17.00 Kot (reż. Pierre Granier-Deferre, 86 min, 1970, Francja, Włochy)

7.08, godz. 19.30 Złoty kask (reż. Jacques Becker, 1951, 94 min, Francja)

9.08, godz. 17.00 Miejsce na górze (reż. Jack Clayton, 116 min, 1959, Wielka Brytania)

16.08, godz. 17.00 Kot (reż. Pierre Granier-Deferre, 86 min, 1970, Francja, Włochy)

20.08, g0dz. 18.00 Złoty kask (reż. Jacques Becker, 1951, 94 min, Francja)

 

 

 

Noc żywych trupów, reż. George A. Romero, 96 min, 1968, USA

Legendarny horror, który zmienił historię gatunku. Pewnego dnia Barbra i jej brat odwiedzają grób ojca. Na cmentarzu okazuje się… że zmarli powstali z grobów i nie mają przyjaznych zamiarów. Bohaterowie, zamknięci w opuszczonym domu, zaczynają walczyć o życie z hordami żywych trupów.

O cyklu Z archiwum popkultury

Kochamy mistrzów europejskich i kino klasyczne, ale czym byłoby kino bez popkultury? Choć na co dzień jesteśmy kinem bez popcornu i pozostajemy wierni bardziej wymagającemu repertuarowi, czasem lubimy rozsmakować się w innych rejonach kina. Tym razem wyjątek robimy dla filmów popkulturowych. W najnowszym cyklu Z archiwum popkultury co miesiąc będziemy prezentować wybrane filmowe klasyki – filmy w wielu wypadkach kultowe, będące przedmiotem nieskończonych intertekstualnych odniesień i znajdujące się na listach wielu kinomanów. Skoncentrujemy się zwłaszcza na przebojach z lat 70. i 80. Postaramy się zaspokoić widzów wybrednych i spragnionych mocnych wrażeń. Bo wierzymy, że dobre kino to mieszanka sztuki i dobrej rozrywki, a granice między kinem artystycznym i popularnym są bardzo płynne.

W najnowszym cyklu przyjrzymy się przełomowym produkcjom, które tworzyły amerykańską popkulturę w kinie, kreowały trendy, zmieniały kierunki konkretnych gatunków filmowych, a nawet wpływały powstawanie nowych. Stworzymy widzom niepowtarzalną okazję zobaczenia na dużym ekranie dzieł takich jak Szczęki, Blues Brothers, Terminator, czy Candyman – w dodatku ze starych, archiwalnych kopii 35 mm. Odciśnięty na taśmach filmowych znak czasu stworzy unikatową atmosferę nostalgicznej podróży w przeszłość, w którą wspólnie się udamy.

 

Ilustracja: kadr z filmu Noc żywych trupów, reż. George A. Romero