W trzecim tegorocznym numerze kwartalnika filmoznawczego, wydawanego przez Akademię Polskiego Filmu, znalazły się:
– artykuł Rafała Koschanego o działalności i metodzie badawczej Bolesława Lewickiego,
– esej Marty Stańczyk o filmowym ucieleśnianiu narracji we współczesnym polskim kinie,
– tekst Agnieszki Polanowskiej o nierealizowanym scenariuszu filmowej biografii Stanisława Wyspiańskiego,
– szkic Pawła Bilińskiego o nietypowych zabiegach narracyjnych w Epilogu norymberskim Jerzego Antczaka,
– artykuł Barbary Szczekały o polskiej odpowiedzi na nurt kina postklasycznego oraz rozmowa Pauliny Kwiatkowskiej i Matyldy Szewczyk z filmoznawcą Jackiem Ostaszewskim.
Ponadto aż dwie propozycje w popularyzatorskim cyklu Z perspektywy: refleksja Alicji Helman o filmowych obrazach powojennych losów żołnierzy AK oraz nagrodzony w tegorocznej edycji Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka esej Joanny Najbor o kinowych reprezentacjach polskiej prowincji. W numerze znalazły się także: wywiad Anny Taszyckiej z reżyserem Marianem Marzyńskim, recenzja książki Michała Danielewicza Ford. Reżyser pióra Alicji Helman oraz relacja Klary Cykorz z 39. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”. Ten ostatni tekst otwiera nową cykliczną rubrykę Z terenu.
Rozmowa autorek „Pleografu” wokół nowego numeru:
Kolejne numery „Pleografu” – call for papers
Już teraz można nadsyłać teksty do kolejnych numerów „Pleografu”. Tematy nadchodzących numerów to Apokalipsa, katastrofa, koniec (1/2021), Przemieszczenia (2/2021) oraz Zawody filmowe (3/2021). Oprócz tekstów naukowych w naborze tematycznym, przyjmujemy także krótsze teksty popularyzatorskie, propozycje wywiadów i recenzji książek filmoznawczych oraz teksty naukowe poza tematami numerów. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie Akademii Polskiego Filmu w zakładce CFP oraz informacje dla autorów.