Europeana XX: Maraton tworzenia napisów w Warszawie | Sesja zamykająca

Weź udział w Europeana XX: Subtitle-a-thon Challenge Warsaw! Podziel się z nami swoimi zdolnościami językowymi i stwórz napisy do archiwalnych materiałów audiowizualnych na platformie Europeana.eu.

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA) oraz Warszawski oddział Stowarzyszenia Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej (EUNIC) mają przyjemność zaprosić na subtitle-a-thon oparty na dziedzictwie audiowizualnym. Uczestnicy będą tworzyć napisy do krótkich klipów audiowizualnych pochodzących z kolekcji FINA oraz innych archiwalnych materiałów audiowizualnych znajdujących się na platformie Europeana.eu.

Wydarzenie rozpocznie się w sobotę 12 czerwca o godz. 11:00 od dwugodzinnej sesji wprowadzającej i będzie trwać online przez 7 dni. Sesja zamykająca odbędzie się w piątek 18 czerwca o godz. 17:00. 

Podczas subtitle-a-thonu uczestnicy będą mogli:

– tworzyć napisy do różnorodnych krótkich materiałów audiowizualnych, m.in. polskich animacji i włoskich kronik filmowych

– testować w przyjaznej atmosferze nowe narzędzia oraz kompetencje językowe

– dołączyć do społeczności „obywatelskich tłumaczy” i miłośników dziedzictwa audiowizualnego

– zostać najlepszym tłumaczem projektu Europeana XX i wygrać nagrody (karty podarunkowe Empik)!

Jak dołączyć?

Należy do 10 czerwca wypełnić formularz rejestracyjny na stronie projektu. Liczba miejsc jest limitowana.

Więcej informacji o projekcie

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu z nami pod adresem subtitleathon@fina.gov.pl.

Ważne daty:

20 maja – 10 czerwca – rejestracja (uczestnicy otrzymają potwierdzenie w ciągu 5 dni od zgłoszenia)

12–18 czerwca – Subtitle-a-thon

12 czerwca, godz. 11–13 – sesja otwierająca

18 czerwca, godz. 17–18 – sesja zamykająca

25 czerwca – ogłoszenie zwycięzców (na stronie subtitle-a-thonu)

 

***Sesja otwarcia i zamknięcia odbędą się w języku angielskim i będą symultanicznie tłumaczone na język polski.

Weź udział w Europeana XX: Subtitle-a-thon Challenge Warsaw! Podziel się z nami swoimi zdolnościami językowymi i stwórz napisy do archiwalnych materiałów audiowizualnych na platformie Europeana.eu.

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA) oraz Warszawski oddział Stowarzyszenia Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej (EUNIC) mają przyjemność zaprosić na subtitle-a-thon oparty na dziedzictwie audiowizualnym. Uczestnicy będą tworzyć napisy do krótkich klipów audiowizualnych pochodzących z kolekcji FINA oraz innych archiwalnych materiałów audiowizualnych znajdujących się na platformie Europeana.eu.

Wydarzenie rozpocznie się w sobotę 12 czerwca o godz. 11:00 od dwugodzinnej sesji wprowadzającej i będzie trwać online przez 7 dni. Sesja zamykająca odbędzie się w piątek 18 czerwca o godz. 17:00.

Podczas subtitle-a-thonu uczestnicy będą mogli:

– tworzyć napisy do różnorodnych krótkich materiałów audiowizualnych, m.in. polskich animacji i włoskich kronik filmowych

– testować w przyjaznej atmosferze nowe narzędzia oraz kompetencje językowe

– dołączyć do społeczności „obywatelskich tłumaczy” i miłośników dziedzictwa audiowizualnego

– zostać najlepszym tłumaczem projektu Europeana XX i wygrać nagrody (karty podarunkowe Empik)!

Jak dołączyć?

Należy do 10 czerwca wypełnić formularz rejestracyjny na stronie projektu. Liczba miejsc jest limitowana.

Więcej informacji o projekcie

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu z nami pod adresem subtitleathon@fina.gov.pl.

Ważne daty

20 maja – 10 czerwca – rejestracja (uczestnicy otrzymają potwierdzenie w ciągu 5 dni od zgłoszenia)

12–18 czerwca – Subtitle-a-thon

12 czerwca, godz. 11–13 – sesja otwierająca

18 czerwca, godz. 17–18 – sesja zamykająca

25 czerwca – ogłoszenie zwycięzców (na stronie subtitle-a-thonu)

***Sesja otwarcia i zamknięcia odbędą się w języku angielskim i będą symultanicznie tłumaczone na język polski.

 

 

Partnerem projektu jest EUNIC – Stowarzyszenie Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej. Misją EUNIC jest promocja wartości europejskich, wspieranie kulturowej różnorodności w Unii Europejskiej i poza nią. Działa na takich polach jak sztuka, literatura, edukacja, nauka, dialog międzykulturowy oraz wielojęzyczność.

Wydarzenie Europeana XX: Subtitle-a-thon Challenge Warsaw jest realizowane we współpracy z siedmioma instytucjami będącymi członkami warszawskiego klastra EUNIC:

  1. Austrian Cultural Forum
  2. British Council
  3. Camões Institute
  4. Embassy of the Kingdom of the Netherlands
  5. Institut français de Pologne           
  6. Instituto Cervantes                          
  7. Romanian Cultural Institute

 

Więcej informacji o wydarzeniu: www.subtitleathon.eu

 

 

***

Zapraszamy również do zapoznania się ze stworzonymi w ramach projektu kolekcjami i historiami ilustrującymi kulturę i zmiany społeczne w Europie w  XX wieku:

www.europeana.eu/en/highlights-from-the-20th-century

 

Więcej informacji o projekcie Europeana XX: https://pro.europeana.eu/project/europeana-xx

Ogród Luizy, reż. Maciej Wojtyszko, 102 min., 2007, Polska

Ogród Luizy opowiada historię cwaniaka Fabiana Sawickiego (w tej roli Marcin Dorociński)  który w celu ukrycia się przed wymiarem sprawiedliwości, przebywa w szpitalu dla psychicznie chorych. Monotonię tego miejsca burzy przybycie nowej pacjentki. Luiza (Patrycja Soliman) jest wrażliwą dziewczyną, córką miejscowego notabla, którą z powodu podejrzenia schizofrenii ojciec umieszcza  w szpitalu na czas prowadzonej kampanii wyborczej. Między dwójką młodych ludzi rodzi się więź. Fabio pomaga Luizie stanąć na nogi i chce dla niej stworzyć tytułowy ogród. Chłopak przechodzi dużą metamorfozę pod wpływem Luizy. Zaczyna rozumieć, że gangsterski styl życia do niczego nie prowadzi. Pragnie zaopiekować się dziewczyną i stworzyć jej warunki, by znowu zaczęła rysować i szczęśliwie żyć.

Program

godz. 19.00 prelekcja Łukasza Jasiny – na FB FINA Wałbrzyska 3/5

godz. 19.15 pokaz filmu Ogród Luizy – w Ninatece

O cyklu W samo południe

W samo południe to cykl, który przedstawia niezwykłe ludzkie historie. Wcześniejsze projekcje to: Los człowieka, Złodzieje rowerów, Afrykańska królowa, Na zakręcie losu, Old Fashioned czy Czerwony pająk.

 

Zapraszamy na ostatnie przed przerwą wydarzenia w FINA. Na Wałbrzyskiej oprócz „Sali samobójców” Jana Komasy pokażemy klasyczne dzieło włoskiego kina z 1948 roku, film „Złodzieje rowerów”.

 

Opiekujesz się małym dzieckiem? Chcesz być na bieżąco z polskim kinem? Zapraszamy na bezpłatne seanse, przygotowane specjalnie z myślą o spokojnym śnie dzieci i komforcie oglądania opiekunów. Na sali zapanuje półmrok, z głośników popłynie biały szum, a ze słuchawek: ścieżka dźwiękowa filmu. Pod ręką będą przewijaki, wygodne pufy i miękkie maty.

Sala samobójców. Hejter, reż. Jan Komasa, 130 min., 2020

Druga część głośnej Sali samobójców – nagrodzonego Srebrnymi Lwami, wielkiego przeboju z 2011 roku.

Nowa odsłona kultowego dzieła Jana Komasy to elektryzujący cyber-thriller – współczesna wersja Romea i Julii, będąca uniwersalną opowieścią o miłości, która przeradza się w hejt. Główną rolę w produkcji gra znany z serialu Druga szansa” i programu „Ameryka Express” Maciej Musiałowski. Obok niego na ekranie zobaczymy m.in.: Vanessę Aleksander, Danutę Stenkę, Agatę Kuleszę, Macieja Stuhra, Jacka Komana, Julię Wieniawę i Adama Gradowskiego.

Sala samobójców. Hejter to nowy, porażająco aktualny manifest młodego pokolenia. Zobacz, jak bawi się, kocha i nienawidzi współczesna polska młodzież. Odkryj mroczną stronę mediów społecznościowych i przekleństwo hejtu. Rzuć się w wir rzeczywistości wirtualnej i przystąp do gry o najwyższą stawkę.

Film otrzymał główną nagrodę na nowojorskim festiwalu Tribeca Film Festival w sekcji International Narrative Competition (Międzynarodowy Konkurs Narracyjny).

Wydarzenie na Facebooku

Wstęp

Pokaz jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców lub opiekunów z dziećmi w wieku od 0 do 2 lat, ale zapraszamy także innych widzów, którzy akceptują specyfikę wydarzenia.

Dzieci przez cały czas trwania pokazu pozostają pod opieką rodziców lub opiekunów. Zachęcamy do zabrania ze sobą zabawek, bujaczków i wszystkich niezbędnych akcesoriów pielęgnacyjnych. Zapewniamy przewijaki i przestrzeń zabaw z miękką wykładziną i pufami.

Zmotoryzowanych gości zapraszamy na parking – wjazd przez szlaban od ul. Wałbrzyskiej po prawej stronie budynku (zobacz w Google Street View).

Wstęp jest bezpłatny. Obowiązuje limit 30 miejsc (włącznie z dziećmi).

Pamiętaj aby wydrukować i wypełnić obowiązkowe oświadczenie o stanie zdrowia. Oświadczenie jest dostępne również w siedzibie FINA.

Zasady bezpieczeństwa

Drodzy Goście,

dokładamy wszelkich starań, aby podczas wydarzeń FINA zapewnić Wam bezpieczeństwo, dlatego prosimy o przestrzeganie następujących zasad:

– zapoznaj się z Regulaminem uczestnictwa w otwartych dla publiczności wydarzeniach FINA,

– pamiętaj, by wydrukować i wypełnić obowiązkowe oświadczenie o stanie zdrowia; oświadczenie jest dostępne również w siedzibie FINA,

– pamiętaj o konieczności zakrywania ust i nosa, gdy przebywasz na terenie FINA,

– szatnia jest nieczynna do odwołania,

– zachowuj dystans od pozostałych gości,

– zajmij miejsce wyznaczone przez obsługę FINA,

– jeśli masz objawy zakażenia zostań w domu.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości – prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Gości pod adresem bog@fina.gov.pl lub numerem tel.: 22 380 49 95 (od pon. do pt. w godzinach 9–17).

 

W drugiej połowie maja otworzyliśmy ponownie dla publiczności salę wielofunkcyjną Ziemia Obiecana w siedzibie FINA przy ul. Wałbrzyskiej 3/5. Na wrzesień planujemy m.in. debatę o dorobku II RP, będącą inauguracją cyklu Retroteka.

Najbliższe wydarzenia

17.09, godz. 11.00 Po co nam II RP? | Debaty, pokazy filmowe | Retroteka #1

Klubokawiarnia Dobrze Jest

Przed i w trakcie wydarzeń zapraszamy do naszej Klubokawiarni na proste i smaczne dania lunchowe, zimne napoje, tradycyjną i mrożoną kawę, rzemieślnicze piwa, prosecco, a także przekąski i desery!

Godziny otwarcia: wtorek – niedziela, godz. 9–17 oraz w trakcie wydarzeń organizowanych przez FINA.

Zasady bezpieczeństwa

Drodzy Goście,

dokładamy wszelkich starań, aby podczas wydarzeń FINA zapewnić Wam bezpieczeństwo, dlatego prosimy o przestrzeganie następujących zasad:

– zapoznaj się z Regulaminem uczestnictwa w otwartych dla publiczności wydarzeniach FINA

– pamiętaj wydrukować i wypełnić obowiązkowe oświadczenie o stanie zdrowia; oświadczenie jest dostępne również w siedzibie FINA

– pamiętaj o konieczności zakrywania ust i nosa, gdy przebywasz na terenie FINA

– szatnia jest nieczynna do odwołania

– spożywanie posiłków i napojów jest zabronione

– zachowuj dystans od pozostałych gości

– zajmij miejsce wyznaczone przez obsługę FINA

– jeśli masz objawy zakażenia zostań w domu

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości – prosimy o kontakt z recepcją pod adresem bog@fina.gov.pl lub numerem tel.: 22 380 49 95 (od wt. do pt. w godzinach 9–17).

Mapa

Opiekujesz się małym dzieckiem? Chcesz być na bieżąco z kinem? Zapraszamy na bezpłatne seanse, przygotowane specjalnie z myślą o spokojnym śnie dzieci i komforcie oglądania opiekunów. Na sali zapanuje półmrok, ścieżka dźwiękowa będzie ściszona, a pod ręką będą wygodne pufy i miękkie maty. Nasza propozycja na październik to klasyczne Wakacje pana Hulot.

Wakacje pana Hulot, reż. Jacques Tati, 1953, 114 min.

Pan Hulot (w tej roli sam Jacques Tati) wybiera się na wakacje do cichego, nadmorskiego kurortu. Wraz z jego przybyciem kończy się spokój hotelowych gości, bo choć bohater nie ma złych intencji, każdy jego ruch skutkuje katastrofą… Drugi pełnometrażowy film Jacques’a Tatiego to błyskotliwy, iskrzący się od wywrotowych pomysłów i zaskakujących wypadków obraz, który zdobył nagrodę krytyki na Festiwalu w Cannes w 1953 roku, a także nagrody na festiwalach w Nowym Jorku, Kubie czy w Edynburgu.

Wstęp i zapisy

Pokaz jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców lub opiekunów z dziećmi w wieku od 0 do 2 lat, ale zapraszamy także innych widzów, którzy akceptują specyfikę wydarzenia.

Wstęp jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji za pomocą formularza oraz zapoznania się z Regulaminem uczestnictwa w otwartych dla publiczności wydarzeniach FINA.

Przypominamy o konieczności wypełnienia obowiązkowego oświadczenia o stanie zdrowia. Oświadczenie jest również dostępne w siedzibie FINA.

Obowiązuje limit 30 miejsc (włącznie z dziećmi). Przypominamy o obowiązku zasłania ust i nosa oraz zachowania dystansu wobec innych widzów. Prosimy o zajmowanie miejsc wyznaczony przez obsługę FINA. Informujemy, że szatnia jest nieczynna do odwołania.

Dzieci przez cały czas trwania pokazu pozostają pod opieką rodziców lub opiekunów. Zachęcamy do zabrania ze sobą zabawek, bujaczków i wszystkich niezbędnych akcesoriów pielęgnacyjnych.

W razie rezygnacji z udziału w wydarzeniu lub w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości – prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Gości pod numerem tel.: 22 380 49 95, od pon. do pt. w godzinach 9–17.

20 sierpnia mija 45 lat od śmierci Adolfa Dymszy, najwszechstronniejszego z polskich komików. Od połowy lat 20. Adolf Dymsza bił rekordy popularności na scenach warszawskich teatrów rewiowych, a wkrótce potem także na ekranach kin. Dymsza – to pseudonim. Naprawdę aktor nazywał się Adolf Bagiński, jednak przez znajomych, przyjaciół, a także przez wielbicieli nazywany był Dodkiem i to przezwisko przylgnęło do niego na całe życie.

Początkowo skupiał się głównie na humorze groteskowym i purenonsensowym (specjalnie dla niego teksty pisał sam Julian Tuwim), po kilku latach upodobał sobie folklor przedmieść Warszawy i z wielkim powodzeniem odtwarzał postać warszawskiego cwaniaka Dodka. Na fali popularności zdobytej w warszawskich kabaretach i teatrach rewiowych, w 1924 roku zadebiutował na ekranie. Zagrał w 30 filmach, nierzadko grając główne i tytułowe role. Był przede wszystkich niezrównanym komikiem, choć w późniejszych latach dał się także poznać jako wspaniały aktor dramatyczny. Miał do perfekcji opanowaną grę mimiką, do tego był niezwykle sprawny i wysportowany, o czym można się przekonać, oglądając m.in. Wacusia, Niedorajdę czy Sportowca mimo woli.

W sierpniu w Iluzjonie przypomnimy najpopularniejsze filmy z jego udziałem z lat trzydziestych.
W ramach przeglądu, w niedzielę, 23 sierpnia, odbędzie się także pokaz specjalny, podczas którego zaprezentujemy niepublikowane od kilkudziesięciu lat fragmenty filmów Parada rezerwistów (reż. Michał Waszyński, 1934), Bolek i Lolek (reż. Michał Waszyński, 1936) i Robert i Bertrand (reż. Mieczysław Krawicz, 1938). Atrakcją dla wielbicieli talentu Adolfa Dymszy będzie projekcja bardzo rzadko pokazywanego filmu dokumentalnego Mój teatr (reż. Ludwik Perski, 1960), w którym Dodek wykonuje najpopularniejsze monologi i piosenki ze swego repertuaru.

Przeglądowi towarzyszy wirtualna wystawa fotografii króla komików, którą będzie można obejrzeć w foyer kina.

Filmy wchodzące w skład cyklu.

Przez krytyków zaliczany do najwybitniejszych aktorów kina europejskiego. Wystąpił w ponad 150 filmach, tworząc niezapomniane kreacje, które weszły do kanonu światowej kinematografii. Zmarły niedawno Michel Piccoli — „pomnik kina francuskiego”, aktor filmowy, producent, reżyser i scenarzysta, jest bohaterem naszego wspomnieniowego cyklu.

Debiutował w 1944 roku, grywając drugoplanowe role w teatrze i telewizji. Występ u Luisa Buñuela w Śmierci w ogrodzie na stałe związał karierę Piccoliego z reżyserem. Zagrał w głośnych filmach Buñuela: wcielił się w Pana Monteila w kryminale Dziennik panny służącej, rozpustnego arystokratę w Piękności dnia i ministra w Dyskretnym uroku burżuazji.

Rozgłos przyniósł mu w 1963 roku duet z Brigitte Bardot w Pogardzie — dramacie obyczajowym w reżyserii Jean-Luca Godarda na podstawie powieści Alberta Moravii. Rola cynicznego pisarza, który podczas pracy nad scenariuszem o Odyseuszu dla Fritza Langa doprowadza swoje małżeństwo do upadku, stanowiła punkt zwrotny w jego aktorskiej karierze.

Spokojny sposób bycia eleganckiego intelektualisty, intensywność i zmysłowość postaci Piccoli podkreślał oszczędnymi środkami aktorskimi. W czasie trwającej nieprzerwanie do 2015 kariery grał bohaterów rozdartych wewnętrznie, arystokratów, zamożnych francuskich mieszczan, duchownych, generałów, sędziów, próżniaków, seksoholików czy patologicznych obżartuchów. Postaci, w które się wcielał czyniły z niego ucieleśnienie stylu bycia, mentalności i aspiracji wyższych sfer.

Piccoli był czterokrotnie nominowany do Cezara dla najlepszego aktora, został nagrodzony statuetką w Cannes za Skok w pustkę w 1980 roku, a także Srebrnym Niedźwiedziem w Berlinie za występ w Dziwnej sprawie. Europejska Akademia Filmowa uhonorowała go za całokształt twórczości. W 2011 r. zagrał w filmie Habemus Papam: mamy papieża Nanniego Morettiego. Rola gnębionego wątpliwościami papieża, który ucieka z Watykanu przyniosła mu nagrodę David di Donatello dla najlepszego aktora.

W sierpniowym cyklu pokażemy kilka z tych najsłynniejszych filmów: Pogardę, Dziennik panny służącej, Okruchy życia czy Dyskretny urok burżuazji, a w nich kreacje Michela Piccoli, które na stałe zapisały się w historii kina.

Lista projekcji w ramach cyklu.

Nasz letni Kalejdoskop to odpowiedź na Państwa i nasze własne filmowe marzenia, to filmy pokazywane z taśm 35 mm, przechowywanych w zasobach FINA i pieczołowicie przygotowanych do projekcji przez specjalistów. Te filmy, na wielkim ekranie, i z taśmy, obejrzycie tylko w kinie Iluzjon.

Na życzenie widzów zagramy m.in.: Rozwód po włosku Pietro Germiego (1961), Kobietę z wydm Hiroshi Teshigahary (1963), Chinatown Romana Polańskiego (1973), Hair Miloša Formana (1979), Solaris Andrieja Tarkowskiego (1972) czy wreszcie Blue Velvet Davida Lyncha (1986), a także kilka innych Waszych i naszych ulubionych filmów.

Lista projekcji w ramach cyklu.

Kompozytor – legenda. Twórca muzyki do takich dzieł, jak Wiek XX (1977) Bernardo Bertolucciego, Nietykalni (1987) Briana De Palmy, czy słynnej Misji (1985) Rolanda Joffé, urodził się w Rzymie 10 listopada 1928 roku jako jedno z pięciorga dzieci muzyka – trębacza.

Zaczął komponować w wieku sześciu lat. Sześć lat później podjął naukę w rzymskim konserwatorium Santa Cecilia w klasie trąbki i kompozycji. Program, który realizowano w ciągu czterech lat, on opanował w niecałe dwa. Swoją karierę muzyczną zaczął od muzyki klasycznej.

Pisał symfonie, prowadził orkiestrę włoskiej telewizji, komponował muzykę do spektakli teatralnych, koncertował.

Zadebiutował muzyką do filmu Il federale (1961). Ale dopiero po serii spaghetti-westernów, zrealizowanych przez jego szkolnego kolegę – Sergio Leone, nazwisko Morricone zaczęło być znane w świecie filmowym. Stworzył znakomitą muzykę do filmów: Za garść dolarów (1964), Za kilka dolarów więcej (1965) i Dobry, zły, brzydki (1966). Ukoronowaniem współpracy obu twórców był zrealizowany w 1984 roku słynny fresk filmowy Dawno temu w Ameryce, za muzykę do którego Ennio Morricone otrzymał prestiżową nagrodę Brytyjskiej Akademii Filmowej BAFTA.

Pierwszy raz nagrodę tę otrzymał w 1979 roku za muzykę do Niebiańskich dni Terrence’a Malicka, zaś po raz trzeci przyznano mu ją w 1990 roku za Kino Paradiso Giuseppe Tornatore. Za muzykę do filmu 1900: Człowiek legenda (Giuseppe Tornatore, 1998 r.) otrzymał nagrodę Grammy.

Nikt dokładnie nie wie, do ilu filmów Ennio Morricone napisał muzykę – nawet on sam podobno nie wiedział. Ich liczbę szacuje się na ponad 500. Komponował muzykę do westernów, melodramatów, komedii i dramatów filmowych. Jego twórczość charakteryzuje się niezwykłą elastycznością: czerpie z klasyki, bluesa, jazzu, rocka, muzyki ludowej, wykorzystuje odgłosy ptaków i zwierząt, a jego styl jest rozpoznawalny dla wszystkich. Instrumentami solowymi uczynił ludzkie gwizdanie, harmonijkę ustną, fletnię Pana, etniczne instrumenty dęte. Połączył w jedność świat muzyki współczesnej i dawnej, sakralnej i ludowej. Jego twórczość zyskała własne, pozaekranowe życie, była i jest słuchana przez rzesze melomanów na całym świecie. Uważany jest za kompozytora, który zrewolucjonizował język muzyki filmowej.

Sześciokrotnie nominowany do Oscara (Bugsy, Nietykalni, Misja, Niebiańskie Dni, Malena), otrzymał go dopiero niedawno, w 2016 roku za muzykę do brawurowego westernu Quentina Tarantino Nienawistna ósemka. Parę lat wcześniej przyznano mu już Oscara honorowego za całokształt twórczości. Zmarł 6 lipca w wieku 91 lat.

Zapraszamy na mistrzowski przegląd filmów z legendarną muzyką artysty!

 

Lista projekcji w ramach cyklu.

fot. Gonzalo Tello, CC BY 2.0   kadrowane