Festiwal JAZZ W FILMIE.PL | Dzień #2

Jazz i Film po dekadach rozłąki znów zagrają̨ razem! Inauguracja nowego festiwalu poświęconego muzyce jazzowej w polskiej kinematografii już 8 i 9 października w siedzibie Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego przy ul. Wałbrzyskiej 3/5. Festiwal JAZZ W FILMIE.PL organizowany przez Fundację Popularyzacji Muzyki Jazzowej EuroJAZZ to niepowtarzalna okazja dla wszystkich miłośników jazzowej muzyki filmowej. Podczas dwudniowego festiwalu zobaczymy najciekawsze polskie filmy – od animacji i krótkich metraży, po filmowe fabuły, w których muzyka jazzowa stanowi ważną muzyczną ilustrację. Wstęp wolny!

Program

Wstęp bezpłatny, obowiązuje rejestracja poprzez formularz dostępny poniżej. Na wydarzenie godz. 12.00 obowiązuje osobna rejestracja w zalinkowanym artykule.

 

godz. 12.00 PORANEK DLA DZIECI | JAZZ W KRESKÓWKACH (OSOBNA REJESTRACJA)

 

Kaśka i Baśka i welocyped, reż. Alina Maliszewska, muz. Janusz Muniak, 1973, 10 min

Kaśka i Baśka w dyskotece, reż. Alina Maliszewska, muz. Adam Makowicz, 1974, 10 min

Kaśka i Baśka. Pyszne ciacha, reż. Alina Maliszewska, muz. Jerzy Matuszkiewicz, 1980, 10 min

Przechadzka, reż. Marek Goebel, muz. Zbigniew Namysłowski, 1976, 10 min

Miś Uszatek, reż. Lucjan Dembiński, muz. Jerzy Matuszkiewicz, 1962, 9 min

Nie drażnić lwa, reż. Tadeusz Wilkosz, muz. Jerzy Matuszkiewicz, 1960, 10 min

Ostrożność, reż. Jerzy Kotowski, muz. Jerzy Matuszkiewicz, 1957, 8 min

Przez dziurę w ścianie, reż. Alina Maliszewska, muz. Włodzimierz Nahorny, 1977, 10 min

 

godz. 17.00 DZIEŃ KOMPOZYTORSKI – WŁODZIMIERZ NAHORNY


wprowadzenie: Andrzej Winiszewski

 

Jej Portret, reż Mieczysław Waśkowski, muz. Jan Ptaszyn Wróblewski, Włodzimierz Nahorny, 1974

Film Mieczysława Waśkowskiego to jedno z najciekawszych dzieł filmowych z wykorzystaniem jazzu jako muzycznej ilustracji w historii polskiego kina, a tytułowa kompozycja Włodzimierza Nahornego to bodaj najbardziej rozpoznawalny polish standard w historii polskiej piosenki. Mimo że jako autora muzyki do filmu Jej portret wskazano Jana Ptaszyna Wróblewskiego, to jednak sam materiał muzyczno-dźwiękowy składający się na całość muzycznej ilustracji stworzony został przez W. Nahornego. Pytany o to J. Wróblewski tak odpowiadał z wrodzoną sobie swadą: Ja się do tego filmu nie przyznaję. Włodzio Nahorny jest autorem tej muzyki. Kiedy w trakcie realizacji filmu wyjeżdżał grać na statek, zwalił mi to na łeb w celu przygotowania i nagrania całości, a przecież z góry wiadomo było, jaka i czyja będzie ta muzyka. Piosenka do słów Jonasza Kofty pod tym samym tytułem stała się hitem, wykorzystanym w co najmniej ośmiu innych polskich filmach. Jednak film Waśkowskiego został niemal zapomniany.

 

Spotkanie z Włodzimierzem Nahornym

 

Nahorny Rondo, reż. Ryszard Wróblewski, muz. Włodzimierz Nahorny, 1972

Muzyczna wizytówka Włodzimierza Nahornego, multiinstrumentalisty, kompozytora i improwizatora prezentującego się tu w różnych specjalnościach (saksofon, flet, fortepian). Wszystkie były mu bardzo bliskie. Jednak życiowym wyborem stał się fortepian. Film Ryszarda Wróblewskiego rozpoczyna fortepianowa wersja największego przeboju W. Nahornego Jej portret w niemal kanonicznym brzmieniu i instrumentalnym wykonaniu z fortepianem i małym zespołem smyczkowym. Nahorny w kolejnych kadrach zmienia instrumenty, zmieniają się zespoły akompaniujące, pojawiają się nowe postaci polskich jazzmanów. I tu bezcenna wartość filmu Nahorny Rondo objawia się w pełnym blasku. Widzimy największe autorytety polskiej szkoły jazzowego saksofonu: Zbigniewa Namysłowskiego, Janusza Muniaka, Zbigniewa Seiferta i Tomasza Szukalskiego, akompaniujące soliście – Włodzimierzowi Nahornemu grającemu tu m.in. na swoim słynnym alcie. Wśród polskich jazzmanów pojawiają się na planie filmu także Tomasz Stańko, Janusz Stefański i Janusz Kozłowski.

 


godz. 19.00 PO ŚLADACH MELOMANÓW JERZEGO DUDUSIA MATUSZKIEWICZA


Wprowadzenie: Andrzej Winiszewski

 

Spotkanie z Igorem Mertynem

 

Na zawsze melomani,  reż. Rafał Mierzejewski, 2021 (PREMIERA FESTIWALOWA)

Film Rafała Mierzejewskiego wg scenariusza Igora Mertyna jest powrotem do lat 50., czasów wychodzenia polskiego jazzu z mrocznych kulturowych katakumb. Jednocześnie jest spojrzeniem na początki odradzającego się środowiska jazzowego w Polsce z dzisiejszej, współczesnej perspektywy. Bohaterowie filmu to w dużej części świadkowie tamtej dekady, muzycy, którzy często stawiali wówczas swoje pierwsze artystyczne kroki, rozpoczynali późniejsze barwne kariery (Jan Ptaszyn Wróblewski, Przemek Dyakowski, Andrzej Dąbrowski, Wojciech Karolak), ale i filmowcy, baczni obserwatorzy tamtej trudnej rzeczywistości (Janusz Majewski, Feliks Falk). Wielkim nieobecnym tego filmu jest Jerzy Duduś Matuszkiewicz (zmarł w lipcu 2021 roku), twórca Melomanów, pionier polskiego jazzu, filmowiec i kompozytor najbardziej rozpoznawalnych tematów filmowych w dziejach polskiego kina. Na zawsze Melomani to bardzo potrzebny film, który pozostanie na lata i być może dekady ważnym głosem w historii polskiej filmografii jazzowej.

Wstęp

Wstęp bezpłatny, rejestracja obowiązkowa. Formularz rejestracyjny dostępny poniżej.

 

Limit miejsc został wyczerpany.

 

 

 

Zapraszamy do zwiedzenia jednego z najpiękniejszych kin w Warszawie, Kina Iluzjon – Muzeum Sztuki Filmowej.

Wystawa przedwojennych plakatów

Podczas tego wyjątkowego popołudnia oraz nocy będzie można obejrzeć reprinty plakatów polskich produkcji przedwojennych, takich jak Panienka z Poste-Restante, Piętro wyżej czy Zapomniana melodia. Przygotowana na tę okoliczność wystawa pozwoli zapoznać się z bliska m.in. z przystawką dźwiękową, dzięki której na dawnych projektorach do filmów niemych można było wyświetlać filmy dźwiękowe, a także z przenośną kamerą Kinamo z lat 20., w której mieścił się zapas taśmy pozwalający nagrać ok. 3 minut filmu. Dowiemy się również, czym są tajemnicze bobinki.

Droga taśmy filmowej i Przygody Gapiszona

W sali „Stolica” o każdej pełnej godzinie (pierwszy seans o 16.00, ostatni o 23.00) wyświetlany będzie film opowiadający o tym, jak wygląda droga taśmy filmowej z archiwum, przez dział konserwacji oraz inne miejsca, aż do kabiny projekcyjnej. Seans połączony będzie z pokazem trzech różnych odcinków z serii Przygody Gapiszona, aby widzowie mogli zauważyć różnice pomiędzy filmem pokazywanym z taśmy 16 mm, taśmy 35 mm oraz z DCP, czyli całkowicie cyfrowej, a tym przypadku także odrestaurowanej wersji.

Wykład o historii Kina Iluzjon

W sali „Mała Czarna” będzie można wysłuchać przygotowanego przez filmoznawcę Piotra Śmiałowskiego wykładu na żywo o fascynującej historii kina Iluzjon oraz historii samego budynku, w którym obecnie mieści się kino. Widzimy się o godz. 17.00 i 20.00.

 

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny zaprasza w dniach 21–22 maja na wyjątkowe wydarzenie filmowe „Faraon”. Zaćmienie słońca. Jest to drugie wydarzenie z cyklu W drodze po Oscara, w którym przedstawimy dziesięć polskich filmów, walczących przed laty o najbardziej prestiżową nagrodę filmową na świecie w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.

Faraon zyskał uznanie nie tylko w Polsce, lecz także na świecie – zdobył Złotą Kaczkę za najlepszy film roku oraz nominację do Oscara za najlepszy film. Krytycy skupiali się przede wszystkim na ukazanych przez reżysera technikach rządzenia. Czy jednak opowieść o  konflikcie między młodym, idealistycznym Ramzesem a chłodnym, racjonalnym kapłanem Herhorem, jest tylko dramatem władzy? Warto ponad pół wieku po premierze bliżej przyjrzeć się temu arcydziełu, które skłaniać może do rozmaitych interpretacji.

Program

21 maja (sobota)


godz. 12.00–15.00 –
warsztaty dla dzieci (w wieku 5-10 lat) W poszukiwaniu złotego skarabeusza

 

godz. 13.00–15.00 – pokaz filmów dokumentalnych wokół Faraona i panel filmoznawców

 

godz. 15.30 – otwarcie wystawy Wokół Faraona

 


22 maja (niedziela)


godz. 12.00
projekcja filmu Faraon (reż. Jerzy Kawalerowicz, 150 min, 1966, Polska)

 

godz. 14.30 Dyskusja o filmie Faraon: spotkanie z twórcami i fanami filmu

 

godz. 19.30 koncert zespołu Bastarda

 


23 maja – 25 maja
(poniedziałek – środa)

 

Od 23 maja, godz. 20.00 do 25 maja godz. 20.00 film Faraon oraz nagranie ze spotkania będą dostępne bezpłatnie na platformie Ninateka.pl.

Wstęp

Wstęp w sobotę (21 maja) jest bezpłatny.

Bilet na niedzielny pokaz filmu Faraon + spotkanie (15 zł).

Koncert Bastardy (30 zł).

Bilety do zakupienia na stronie Kina Iluzjon.

Organizatorzy i partnerzy

Organizatorzy: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Patroni medialni: TVP Kultura, RMF Classic

Partner: Muzeum Historii Katowic

 

Między 6 marca godz. 20:00, a 31 marca godz. 20:00 na platformie ninateka.pl  dostępne są dokumenty i filmy fabularne poświęcone pamięci Żołnierzy Wyklętych.

Program:

Wyklęty, reż. Konrad Łęcki, 2017, 107 min. Oparty na faktach film, którego akcja toczy się w Polsce w drugiej połowie lat 40-tych. Jego bohaterami są członkowie zbrojnego podziemia niepodległościowego walczący z władzą ludową o powojenny kształt Polski. Ludzie, którzy mimo olbrzymiej przewagi resortu bezpieczeństwa wspieranego przez radzieckie NKWD, walczyli do końca o swoją sprawę.

Kwatera Ł, reż. Arkadiusz Gołębiewski, 2013, 45 min. Kwatera na tzw. Łączce to wierzchołek góry lodowej wszystkich tych tajnych miejsc, gdzie po II wojnie światowej władze komunistyczne ukrywały zwłoki zamordowanych przez UB żołnierzy podziemia niepodległościowego. Wiele z tych miejsc, które krewni ofiar komunistycznej bezpieki bezskutecznie poszukiwali przez lata, nadal nie jest znanych” – powiedział Arkadiusz Gołębiewski po pokazie prasowym filmu.

Zapora, reż. Konrad Starczewski, 2016, 67 min. Film przybliżający postać jednego z najbardziej niezłomnych dowódców polskiego podziemia, cichociemnego, majora Hieronima Dekutowskiego. Dokument jest zapisem wspomnień rodziny i przyjaciół, których wypowiedzi przeplatane są licznymi zdjęciami oraz animacjami, tworzącymi obraz człowieka pełnego odwagi i wrażliwości.

Milczące pokolenie, reż. Paweł Domański, 2019, 47 min.

Klamra. W przedsionku śmierci, reż. Jędrzej Lipski, Piotr Mielech, 2013, 56 min. Film ukazuje przełomowe i tragiczne momenty w życiu pułkownika Adama Lazarowicza pseud. “Klamra”, nauczyciela, oficera Wojska Polskiego, komendanta Obwodu ZWZ-AK Dębica, inspektora Inspektoratu AK Rzeszów i wiceprezesa Zrzeszenia „Wolność i Niezawisłość”, który w 1951 roku został zamordowany przez władze komunistyczne.

 

 

Mimino, reż. Gieorgij Danielija, 87 min., 1976, USA

Radziecka komedia mistrza gatunku – niesłusznie trochę już zapomnianego Gieorgija Danielji. Tytułowy bohater, Waliko Mizandari, znany jako Mimino, jest pilotem helikoptera, transportującym ludzi, zwierzęta i zaopatrzenie do położonych w górach, gruzińskich wiosek. Mężczyzna marzy jednak o pracy w dużych liniach lotniczych, dlatego opuszcza rodzinną wioskę i udaje się do Moskwy. Czy jednak Mimino odnajdzie się w wielkim mieście i spełni swoje największe marzenie?

Przed filmem prelekcję wygłosi Andrzej Bukowiecki.

O cyklu

W tym sezonie zaprezentujemy najwspanialsze komedie kina europejskiego, choć nie zabraknie również mocnych akcentów zza oceanu. Wśród gwiazd, które zobaczymy na ekranie Sali Stolica, m.in. Fernandel, Peter Sellers oraz Louis de Funès, za kamerą – Frank Capra i Leonid Gajdaj, a po obu stronach – niezrównani Mel Brooks i Jacques Tati.

 

Ilustracja: kadr z filmu Mimino, reż. Gieorgij Danielija

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny oraz Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza zapraszają w dniach 12-13 lutego 2022 roku na wyjątkowe wydarzenie „Noce i dnie”. Spotkanie w nenufarach.

Była to przygoda życia, dar losu, przed którym należy pochylić z pokorą głowę – powiedział Jerzy Antczak, reżyser Nocy i dni. Produkcja spotkała się z gorącym przyjęciem publiczności i była jednym z najgłośniejszych wydarzeń filmowych lat siedemdziesiątych. Podczas wydarzenia, na które składa się pokaz filmu, spotkanie z aktorami i twórcami, wystawa Moje noce, moje dni. Maria Dąbrowska w 50. rocznicę śmierci oraz koncert Warszawskiej Orkiestry Sentymentalnej, chcemy przeżyć tę przygodę ponownie!

Program

12 lutego (sobota)

 

godz. 18.00 Otwarcie wystawy Moje noce, moje dni. Maria Dąbrowska w 50.rocznicę śmierci wystawa przygotowana przez Muzeum Literatury (Rotunda kina Iluzjon)

Obowiązuje rejestracja.

 

godz. 19.00 koncert projektu Piotra Zabrodzkiego Podróż Sentymentalna (Sala Stolica)

Obowiązuje rejestracja.

 

13 lutego (niedziela)

 

godz. 13.00 Projekcja filmu Noce i dnie (Sala Stolica)

Obowiązuje rejestracja.

 

godz. 17.00 Spotkanie z aktorami i twórcami Nocy i Dni. (Sala Stolica / streaming na Ninateka.pl)

Obowiązuje rejestracja.

Organizatorzy i partnerzy

Organizator: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Patroni medialni: TVP Kultura, RMF Classic

Partnerzy: Muzeum Historii Katowic

 

 

Kuba Stankiewicz Trio, Gaba Kulka i Jan Emil Młynarski otworzą piątą Retrotekę w kinie Iluzjon! Podczas koncertu usłyszymy jazzowe tematy inspirowane twórczością trzech genialnych melodystów i kompozytorów polskiej i amerykańskiej muzyki filmowej XX wieku – Bronisława Kapera, Victora Younga i Henryka Warsa. Po koncercie zapraszamy na pokaz „polsko-hollywoodzkiego” filmu Malowana zasłona w reżyserii Ryszarda Bolesławskiego, w którym główne rolą zagrali Greta Garbo i Herbert Marshall.

Zapis koncertu

Koncert został zarejestrowany i udostępniony na Ninateka.pl.

Godz. 19.00 Koncert

Artyści:

 

Jan Emil Młynarski – śpiew
Gaba Kulka – śpiew

Kuba Stankiewicz Trio w składzie:

Kuba Stankiewicz
– fortepian
Wojciech Pulcyn – kontrabas
Sebastian Frankiewicz – perkusja

 

Program koncertu

  1. Już nie zapomnisz mnie(muz. Henryk Wars, sł. Ludwik Starski, wykonawcy: Jan Emil Młynarski, Kuba Stankiewicz Trio)
  2. On Green Dolphin Street(muz. Bronisław Kaper, wykonawcy: Kuba Stankiewicz Trio)
  3. Panna Marysia telefonistka(muz. Henryk Wars, sł. Emmanuel Schlechter, wykonawcy: Gaba Kulka, Kuba Stankiewicz Trio)
  4. Nie wiem co się ze mną stało (muz. H.Wars/sł.E.Schlechter, wykonawcy: Jan Emil Młynarski, Kuba Stankiewicz Trio)
  5. Miłość ci wszystko wybaczy(muz. Henryk Wars, sł. Julian Tuwim, wykonawcy: Gaba Kulka, Kuba Stankiewicz Trio)
  6. Instrumental (wykonawcy: Kuba Stankiewicz Trio)
  7. Beautiful Love(muz. Wayne King, Victor Young, Egbert Van Alstyne, sł. Haven Gillespie, wykonawcy: Jan Emil Młynarski, Kuba Stankiewicz Trio)
  8. Johnny Guitar (muz. Victor Young, sł. Peggy Lee, wykonawcy: Gaba Kulka, Kuba Stankiewicz Trio
  9. Stardust(wykonawcy: Jan Emil Młynarski, Kuba Stankiewicz Trio)
  10. Stella By Starlight (muz. Victor Young, sł. Ned Washington, wykonawcy: Jan Emil Młynarski, Kuba Stankiewicz Trio)
  11. Instrumental (wykonawcy: Kuba Stankiewicz Trio)

 

Godz. 20.35 Malowana zasłona, reż. Ryszard Bolesławski, 85 min., 1934, USA

W roku 1925 William Somerset Maugham napisał powieść Malowany welon, którą na duży ekran przeniósł polski reżyser Ryszard Bolesławski. Fabułę filmu stanowi historia młodej jedynaczki Kitty, która chcąc wyrwać się spod skrzydeł nadopiekuńczych rodziców poślubia Waltera Fane, nudnego biologa. Szybko zatem wdaje się w romans. Walter dowiadując się o zdradzie żony stawia jej ultimatum: rozwód i skandal lub wyjazd do Chin. Kate decyduje się na podróż. Młody bakteriolog odnajduje w Chinach swoje powołanie – pomaga przy leczeniu epidemii cholery. Kitty natomiast, pozbawiona londyńskich atrakcji, zaczyna zauważać Waltera i doceniać go jako lekarza i męża. Rodzi się między nimi gorące uczucie. Opada „malowana zasłona”, uczucia stają się czyste i niewymuszone.

Pochwała miłości dojrzałej, świadomej jest wspaniałym przedsięwzięciem, jednak autorowi książki nie starczyło sił, by rzeczywiście rozprawić się z wszechobecnym mitem Romea i Julii. Ryszard Bolesławski, wówczas już doświadczony reżyser w Hollywood, będzie wiedział, jak przezwyciężyć niedociągnięcia i naiwność historii miłosnej. Postawi na aktorów – do roli efemerycznej Katy zatrudnił prawdziwą gwiazdę, jaką była Greta Garbo. Aktorka silna, charyzmatyczna o tubalnym, niskim głosie i zmysłowym wyglądzie. Hollywood nazywało ją „zimnym płomieniem Szwecji”. Tylko w tym ucieleśnieniu postać Kitty mogła nabrać wyrazistych kształtów. Partneruje jej Herbert Marshall, który to po filmie z roku 1932 Złote sidła stał się gorącym nazwiskiem w filmowym świecie. Ten duet na ekranie sprawia, że warto wrócić do melodramatu kolejny raz.

Niewątpliwym kolejnym atutem filmu jest muzyka Herberta Stotharta, dwunastokrotnie nominowanego do Oscara (statuetkę otrzymał za Czarnoksiężnika z Krainy Oz).

Po latach z książką Maughama zmierzyli się też Vincente Minelli i Ronald Neame w roku 1957. Drugiej adaptacji nadano tytuł Siódmy grzech a główne role zagrali tam Eleanor Parker i Carol Carwin. Ostatniej wersji adaptacji podjął się John Curran w roku 2006. Film nosił tytuł Malowany welon, a w głównych rolach znaleźli się Naomi Watts i Edward Norton.

 

Święta to nie tylko Kevin sam w domu. Dlatego na tegoroczne Boże Narodzenie przygotowaliśmy nie lada propozycję filmową. Przez dwa tygodnie między 20 grudnia a 2 stycznia w portalu ninateka.pl dostępne będą dwa bloki filmowe – dla tych najmłodszych i dla tych nieco starszych. Dzieciom proponujemy świąteczne animacje krótkometrażowe polskich twórców. Dla dorosłych przygotowaliśmy polskie kino gatunkowe gatunkowe ze świętami w tle. W przeglądzie znalazło się miejsce na kryminał, komedię, film grozy i film familijny.

 

Program

Blok 1. Święta dla maluchów: Zestaw okołoświątecznych animacji dla dzieci

 

Trzej królowie, reż. Anna Błaszczyk, 8 min., 2014, Polska

Gwiazda, reż. Witold Giersz, 29 min., 1984, Polska

Napad pod choinką, Roman Huszczo, Polska, 1973, Polska

 

Blok 2. Święta w polskim kinie gatunkowym

 

Film kryminalny:  Wśród nocnej ciszy, reż. Tadeusz Chmielewski, 116 min., 1978, Polska

Komedia: Wesołych świąt, reż. Jerzy Sztwiernia, 56 min., 1977, Polska

Film grozy: Markheim, reż. Janusz Majewski, 25 min., 1971, Polska

Film familijny: Pan Kleks w kosmosie, reż. Krzysztof Gradowski, 148 min., 1988, Polska

 

Ilustracja: kadr z filmu Gwiazda, reż. W. Giersz

Film Karola Pałki będący koprodukcją Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego od piątku 3 grudnia można zobaczyć w kinach, m.in. w warszawskim Kinie Iluzjon.

O filmie

Bohaterkami filmu są dwie kobiety mieszkające na skraju niewielkiej wsi w centralnej Polsce. Żyją w skrajnej biedzie, bez dostępu do bieżącej wody. Utrzymują się z niewielkiej renty i małego gospodarstwa, które razem prowadzą. Dokument jest rejestracją 12 miesięcy ich życia, które splecione jest z rytmem przyrody — cyklami pór dnia i roku.

Lista najbliższych projekcji Bukoliki w Kinie Iluzjon

Pełna informacja o seansach w Kinie Iluzjon znajduje się na stronie kina.

 

3.12, godz. 18.00

4.12, godz. 14.30

5.12, godz. 20.30

6.12, godz. 18.00

7.12, godz. 17.30

8.12, godz. 18.00

9.12, godz. 18.00

Jim Jarmusch to jeden z najbardziej intrygujących i autentycznych współczesnych reżyserów. Jego twórczość jest na tyle ciekawa, że postanowiliśmy sięgnąć do źródeł jego inspiracji i stworzyliśmy cykl towarzyszący przeglądowi 7xJarmusch. Na podstawie wywiadów udzielonych przez Jarmuscha wybraliśmy kilka tytułów, które reżyser ceni sobie najbardziej. Ulubione filmy Jima Jarmuscha już od 3 grudnia w kinie Iluzjon!

Program

Więcej o programie cyklu na stronie kina Iluzjon.

 

18.02, godz. 20.30  Noc (reż. Michelangelo Antonioni, 120 min., 1961, Włochy/Francja)

Dotychczasowe seanse:

3.12, godz. 17.30 Zwierciadło, reż. Andriej Tarkowski, 106 min., 1975, ZSRR

4.12, godz. 16.30 Harakiri, reż. Masaki Kobayashi, 133 min., 1962, Japonia

6.12, godz. 20.00 Spokojne miejsce na wsi, reż. Elio Petri, 106 min., 1968, Włochy/Francja

11.12, godz. 20.00 Niebo nad Berlinem, reż. Wim Wenders, 127 min., 1987, RFN/Francja

13.12, godz. 17.30 Zwierciadło, reż. Andriej Tarkowski, 106 min., 1975, ZSRR

15.12, godz. 20.00 Zagadka nieśmiertelności, reż. Tony Scott, 95 min., 1983, USA

16.12, godz. 20.00 Fanfaron, reż. Dino Risi, 105 min., 1962, Włochy

19.12, godz. 20.00 Cienie, reż. John Cassavetes, 80 min., 1959, USA

20.12. godz. 17.30 Harakiri, reż. Masaki Kobayashi, 133 min., 1962, Japonia

20.12, godz. 20.30 Noc, reż. Michelangelo Antonioni, 120 min., 1961, Włochy/Francja

23.12, godz. 18.00 Duch roju, reż. Victor Erice, 117 min., 1973, Hiszpania

27.12, godz. 17.30 Na los szczęścia, Baltazarze!, reż. Robert Bresson, 95 min., 1966, Francja

30.12, godz. 20.30 Spokojne miejsce na wsi, reż. Elio Petri, 106 min., 1968, Włochy/Francja

4.01, godz. 20.30 Zwierciadło, reż. Andriej Tarkowski, 106 min., 1975, ZSRR

5.01, godz. 19.30 Spokojne miejsce na wsi, reż. Elio Petri, 113 min., 1968, Francja, Włochy

6.01, godz. 20.00 Harakiri, reż. Masaki Kobayashi, 133 min., 1962, Japonia

8.01, godz. 20.00 Niebo nad Berlinem, reż. Wim Wenders, 127 min., 1987, RFN/Francja

9.01, godz. 20.00 Siedmiu samurajów, reż. Akira Kurosawa, 160 min., 1954

9.01, 20.30 godz.Na los szczęścia, Baltazarze!, reż. Robert Bresson, 95 min., 1966, Francja

10.01, godz. 20.30 Zwierciadło, reż. Andriej Tarkowski, 106 min., 1975, ZSRR

11.01, godz. 18.00 Duch roju, reż. Victor Erice, 117 min., 1973, Hiszpania

11.01, godz. 20.00 Cienie, reż. John Cassavetes, 80 min., 1959, USA

13.01. godz. 18.00 Zagadka nieśmiertelności, reż. Tony Scott, 95 min., 1983, USA

15.01, godz. 14.30 Fanfaron, reż. Dino Risi, 105 min., 1962, Włochy

16.01, godz. 20.30 Człowiek, który zabił Liberty Vance’a, reż. Jim Jarmusch, John Ford, 121 min., 1962, USA

22.01, godz. 13.00 Noc, reż. Michelangelo Antonioni, 120 min., 1961, Włochy/Francja

24.01, godz. 20.30 Spokojne miejsce na wsi, reż. Elio Petri, 106 min., 1968, Włochy/Francja

25.01, godz. 18.00 Duch roju, reż. Victor Erice, 117 min., 1973, Hiszpania

26.01, godz. 17.30 Fanfaron, reż. Dino Risi, 105 min., 1962, Włochy

26.01, godz. 20.30 Człowiek, który zabił Liberty Vance’a, reż. Jim Jarmusch, John Ford, 121 min., 1962, USA

27.01, godz. 20.30 Pieniądz, reż. Robert Bresson, 85 min., 1983, Francja

27.01, godz. 21.00 Na los szczęścia, Baltazarze!, reż. Robert Bresson, 95 min., 1966, Francja

29.01, godz. 17.30 Niebo nad Berlinem, reż. Wim Wenders, 127 min., 1987, RFN/Francja

30.01, godz. 20.30 Noc, reż. Michelangelo Antonioni, 120 min., 1961, Włochy/Francja

31.01, godz. 21.00 Ucieczka skazańca, reż. Robert Bresson, 100 min., 1956, Francja

1.02, godz. 17.00 Zagadka nieśmiertelności (reż. Tony Scott, 95 min., 1983, USA)

2.02, godz. 17.30 Niebo nad Berlinem, reż. Wim Wenders, 127 min., 1987, RFN/Francja)

3.02, godz. 20.30 Noc, reż. Michelangelo Antonioni, 120 min., 1961, Włochy/Francja

11.02, godz. 17.30 Duch roju, reż. Victor Ericke, 98 min., 1973, Hiszpania

 

 

Ilustracja: kadr z filmu Niebo nad Berlinem